| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 29 de març de 2024


dissabte, 21 de juny de 2008
>

Maresme. Mataró estudia recuperar el tramvia com a mitjà «sostenible» per a la ciutat

L'Ajuntament ha encarregat un estudi de viabilitat per analitzar-ne els costos i la demanda potencial

LLUÍS MARTÍNEZ. Mataró
El tramvia podria tornar a circular pels carrers de Mataró. L'Ajuntament ha encarregat a l'Agrupació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU) un estudi sobre la viabilitat de recuperar aquest mitjà a la ciutat. El regidor de Via Pública, Oriol Batista (PSC), va explicar ahir que la proposta va sorgir en una audiència pública i que el govern l'ha incorporat en el programa d'actuació municipal per a aquest any 2008. El treball, que està previst que s'enllesteixi després de l'estiu, ha d'analitzar si tornar a posar en marxa el tramvia és possible, quin cost tindrà per a la ciutat, per quins carrers podria passar i si tindria prou demanda.


+ El Bus Platja substitueix el trenet. Foto: LL.M.

Quaranta-tres anys després que el popular tramvia que anava de Mataró a Argentona deixés de funcionar, la capital del Maresme podria tornar a recuperar aquest mitjà de transport. El regidor de Via Pública, Oriol Batista, explica que a l'octubre, com a molt tard, el govern municipal tindrà sobre la taula un estudi que s'ha encarregat a una consultoria d'experts en la implantació de tramvies. Tot i que Batista no ha volgut entrar en els detalls, admet que aquest mitjà de transport té avantatges, com ara la rapidesa, la sostenibilitat o el fet que circuli sobre una infraestructura fixa, però també reconeix que el principal entrebanc del projecte serà segurament l'elevat cost per portar-lo a terme i si sortiria rendible econòmicament. «A més, caldria analitzar si existeix una massa crítica d'usuaris potencials que estiguin disposats a fer-lo servir», comenta Batista, que també considera que aquest nou mitjà de transport s'hauria de complementar amb l'actual servei d'autobusos urbans.



UN PROJECTE COMARCAL
El treball també hauria de determinar per quins carrers podria passar i fer algun tipus de proposta sobre possibles itineraris. «Hi ha llocs per on podria passar i d'altres per on, ara per ara, és impossible», afegeix el regidor. Tot i que la proposta de moment només s'emmarca en la ciutat de Mataró, podria tenir en compte també la resta de municipis costaners de la comarca, en ple debat sobre la mobilitat al territori.

En aquest sentit, amb el trasllat de la via del tren, en algun tram, cap a l'interior, previst en el pla territorial metropolità, es podria aprofitar el traçat ferroviari actual a primera línia de la costa com a línia de tramvia que unís les poblacions. Un «somni» que ja va anunciar l'alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron (PSC), durant les eleccions municipals, i que també va defensar ICV com a alternativa al model de mobilitat que té la capital del Maresme.

Malgrat els més de quaranta anys que han passat des que van desaparèixer els tramvies a Mataró, la imatge d'aquells vehicles continua ben viva en el record de molts mataronins i argentonins. De fet, fa un parell d'anys, una entitat d'Argentona va lliurar a l'Ajuntament un projecte perquè aquest mitjà de transport tornés a circular pels carrers. La proposta dibuixava una xarxa ferroviària de més de cinc quilòmetres amb dues línies diferents i amb un cost aproximat d'uns 6,5 milions d'euros.

El Mataró Bus engega avui dues línies noves que han de facilitar els desplaçaments al front marítim des dels barris situats a l'est i a l'oest de la ciutat. El servei, que funcionarà fins a l'11 de setembre, circularà els caps de setmana i els dies festius. La recuperació del Bus Platja s'ha decidit després de l'experiència «poc positiva i poc pràctica» del trenet de l'any passat.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>Maresme. Sis empreses opten a la concessió del Mataró Bus

>Mataró estudia recuperar el tramvia com a transport públic

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.