De la Generalitat hi va assistir el secretari d'Economia, Andreu Morillas, i el director general d'Energia, Agustí Maure. L'alcalde de Santa Coloma, Antoni Solà, presidia l'acte, en el qual també van intervenir el president de l'Associació de Municipis contra la MAT, Francesc X. Quer; un dels portaveus de No a la MAT, Joan Martí, i l'enginyer Josep Puig. D'arguments, no se'n van exposar de nous. Però per primer cop es van poder sentir totes les parts.
La Generalitat va repetir els seus arguments: la MAT és necessària per garantir el subministrament a les comarques gironines, alimentar el TAV i donar sortida a les energies renovables. Morillas i Maure van ser tallats i xiulats en reiterades ocasions per un públic que es queixava del trinxament del territori i els efectes sobre la salut. Per la seva part, els alcaldes van exigir el soterrament de tota la línia i van reclamar que s'aturés el projecte. El tècnic va assegurar que hi ha alternatives menys impactants i amb més visió de futur.
La mobilització ciutadana a Santa Coloma ha permès recollir en pocs dies mil signatures d'oposició, i ahir el públic va signar al·legacions contra el ramal de Riudarenes.