| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 25 d'abril de 2024


dimecres, 18 de juny de 2008
>

Els autocars que aparquen davant la Sagrada Família doblen el temps permès

Segons un estudi, la zona rep 158 autocars al dia de mitjana, i 560 en les puntes de turisme massiu

ANNA BALLBONA. Barcelona
Els autocars turístics que aparquen davant la Sagrada Família, al carrer Sardenya, s'hi estan aturats una mitjana de 10 minuts. Això significa que doblen el temps de permanència màxim –cinc minuts– en les sis places per a autocars que hi ha en aquest carrer. Aquesta dada forma part d'un estudi sobre la mobilitat a la Sagrada Família, que es va fer públic fa uns dies, en la primera sessió del procés participatiu que s'ha engegat al barri. Aquest debat, en què participen veïns, l'ajuntament, els operadors turístics i els representants del temple, arriba després de les demandes repetides de l'associació de veïns per remeiar els problemes de mobilitat.


+ Autocars turístics davant la Sagrada Família, en una imatge d'arxiu. / Foto: QUIM PUIG

L'estudi de mobilitat sobre el barri de la Sagrada Família analitza el funcionament de les places per estacionar que tenen els autocars turístics al voltant del temple. Tot i no entrar en el fons de molts problemes i no fer una diagnosi gaire concisa, segons es queixa l'associació de veïns, els resultats no són per tirar coets, ni de bon tros. L'estudi confirma l'elevat volum d'autocars que rep cada dia la zona: 158 autocars cada dia, de mitjana, i durant les puntes de turisme més massiu, algun dia n'arriba a tenir 560. Aquestes xifres converteixen la Sagrada Família en l'atractiu turístic de Barcelona que rep més autocars cada dia, força al davant del segon, el Parc Güell.

L'estudi, encarregat per l'ajuntament a l'empresa Doymo fa un any i mig, no s'ha donat a conèixer fins fa pocs dies. Així, l'associació de veïns de la Sagrada Família adverteix que ara aquesta xifra encara pot ser fins i tot superior.

L'ús que tenen les diferents places d'estacionaments per a autocars al voltant del temple és desigual. A les sis places que hi ha al carrer Sardenya (on per cada plaça passen al dia 17,5 autocars), el temps mitjà de parada dobla els cinc minuts establerts. Aquí, sobretot a les hores de matí, s'hi registra una «elevada il·legalitat»: aparcar en doble filera o en xamfrans. Aquest fenomen també es dóna, però més puntualment, a les nou places d'aparcament que hi ha al carrer Marina, i on el temps màxim per estacionar sí que és de 10 minuts.



ÚS MÍNIM DEL PÀRQUING
L'aparcament per a autocars habilitat al solar a la confluència dels carrers Consell de Cent i Cartagena té un ús molt baix. Segons dades que l'estudi va recollir el mes d'abril, quan aquest pàrquing va passar a ser gratuït, amb l'objectiu d'atraure més autocars, el nivell d'ocupació no va arribar al 20%. L'altre pàrquing habilitat a la zona, el que està situat a la plaça de la Hispanitat i que ja funcionava abans d'aquest, registra una ocupació màxima del 85%.

En la presentació d'aquest estudi, que dóna el tret de sortida al procés participatiu sobre els problemes de mobilitat que viu el barri, un representant de l'empresa Doymo apuntava les dificultats relacionades amb certs hàbits turístics. «Les visites al temple són molt curtes o n'hi ha que només fan la foto», va dir. Això provoca que sovint els autocars turístics prefereixin quedar-se davant del temple i no anar a un aparcament més llunyà, com ara el de Cartagena.



LES LÍNIES DE BUS APROVEN
L'estudi es fixa en altres aspectes de la mobilitat del barri, i, per exemple, destaca de manera positiva la seva bona comunicació a través de línies d'autobús. Pel barri circulen catorze línies d'autobús, amb una freqüència mitjana de pas de vuit minuts: en total, els autobusos fan 224 passades pel barri per hora, una xifra que millora la mitjana barcelonina.

Quant a les places d'aparcament per a vehicles, en falten, sobretot a la zona sud. L'oferta de carrils bici i d'estacions del Bicing és baixa respecte al conjunt de la ciutat, però això s'equilibrarà amb les futures ampliacions de carril i del servei que hi ha previstes.





Afluència d'autocars en diferents zones de la ciutat (mitjana d'autocars per dia) - Sagrada Família

158


- Parc Güell

118


- FC Barcelona

94


- Mirador de l'alcalde

83


- Anella olímpica

75


- Fonts de Montjuïc

64


- Plaça Catalunya

61


- Gòtic

56


- Congressos–Fira

49


- Poble Espanyol

47


- Hotels

45


- Maremàgnum

Aquàrium

32


- Port Olímpic

29


- Agències locals

25


- Àrea Fòrum

25


- Museu Ciència

21


- Terminal Balears

16


- Zona Diagonal

Palau Reial

16


- MNAC

13


- Fundació Miró

13


- Monumental

12


- Zoo

11


- La Pedrera

11



Índex de rotació

(autocars per plaça)

- Plaça Catalunya

25


- Sagrada Família (carrer Sardenya)

17,5


- Sagrada Família

(carrer Marina)

15


- Mirador de l'Alcalde

10,5


- Pl. R. Berenguer

8,3


- Parc Güell

4,1




 NOTÍCIES RELACIONADES

>«Això no pot ser un parc temàtic»

>Els autocars aparcats al davant de la Sagrada Família hi estan el doble del temps permès

>Els autocars que aparquen davant la Sagrada Família s'hi estan el doble del temps permès

>Els autocars que aparquen davant la Sagrada Família s'hi estan el doble del temps permès

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.