| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 18 de maig de 2024


dimarts, 17 de juny de 2008
>

Els enginyers, contra el soterrament



MAR VICENTE. Girona

El Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya es mostra contrari al soterrament de la interconnexió elèctrica amb França que ha proposat el mediador europeu Mario Monti. Segons diuen els enginyers, fer passar la MAT soterrada és més car i més difícil tècnicament. En un comunicat emès ahir, el col·legi es mostra clarament a favor de fer una línia aèria, amb torres, ja que «el soterrament terrestre de línies d'alta tensió només es justifica en casos molt excepcionals i en traçats urbans per raons econòmiques», segons diu el text dels enginyers

A més, el Col·legi d'Enginyers assegura que hi ha grups de pressió que «obliguen» a fer passar la infraestructura per sota terra, però que aquesta opció no evita els problemes mediambientals que provocarà la línia de 400 kV al territori. En concret, els industrials manifesten que tant durant l'obra com després la línia soterrada provocarà «una ocupació del terreny i un impacte ecològic que pot ser equivalent al d'una línia aèria».

També sobre qüestions tècniques, els enginyers industrials veuen que el fet de fer la interconnexió elèctrica amb corrent continu –un sistema que s'ha d'usar en distàncies llargues, com és aquest cas– provocarà que s'hagin de construir dues estacions convertidores, per poder portar l'electricitat cap a altres línies, que funcionen amb corrent altern. Pel col·legi això significa que s'haurà de fer servir més terreny a Baixàs (Rosselló) i Santa Llogaia d'Àlguema (Alt Empordà), on s'han de situar aquestes estacions.



DE DEU A QUINZE VEGADES MÉS CAR
Deixant de banda les qüestions tècniques, el Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya també assegura que la diferència de preu entre fer una línia elèctrica aèria i fer-la soterrada serà d'entre deu i quinze vegades més en el segon cas. Segons l'informe encarregat pel coordinador europeu de la interconnexió elèctrica, Mario Monti, calcula que l'obra costarà més de 300 milions d'euros. Els enginyers industrials insisteixen que la infraestructura és «urgent» i «necessària» per a Catalunya.


 NOTÍCIES RELACIONADES

>Aturen les obres de la MAT a Vilanna perquè l'empresa no té tots els permisos

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.