L'opció de passar la línia de 400kV pel mar ha estat descartada pel coordinador europeu de la interconnexió elèctrica amb França, Mario Monti, ja que no només seria un traçat més llarg, sinó que seria més difícil de reparar, ja que s'hauria de fer a través d'un vaixell especial. Així ho recull l'última part de l'informe que el mediador va presentar divendres passat a Girona. El text, elaborat per l'empesa CESI, descriu dos traçats mixtos d'una línia que passaria en part soterrada i en part submarina. Un d'ells, preveu que la línia arribés per mar fins a Llançà; i l'altre, fins a Empuriabrava o Roses. En tots dos casos, l'estudi afirma que tindria una afectació important tant sobre el Parc Natural del Cap de Creus com en el dels Aiguamolls de l'Empordà. També apunta que es travessarien zones protegides quan la línia travessés des del mar fins a Santa Llogaia d'Àlguema, on ha de connectar amb la resta del traçat de la MAT.
L'informe també apunta que els fons marins de la zona són molt abruptes i hi ha zones en què seria «impossible» instal·lar el cablejat. L'informe encarregat per Mario Monti també apunta l'afectació que aquesta opció tindria en poblacions molt turístiques com són el Port de la Selva, Llançà i Cadaqués, però també en nuclis grans com ara Figueres.