| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | diumenge, 12 de maig de 2024


divendres, 6 de juny de 2008
>

Oportunitats de futur per a Sant Feliu de Guíxols



opinió
Regidor de Promoció Econòmica i Desenvolupament Turístic de Sant Feliu de Guíxols


CARLES MOTAS LÓPEZ..

+ L'autor analitza el potencial turístic i econòmic de Sant Feliu de Guíxols. Foto: EL PUNT

A Sant Feliu de Guíxols, al centre de la Costa Brava, hi conflueixen tres factors singulars que l'Ajuntament actual vol gestionar bé. Han de ser el pilar del futur turístic i econòmic de la ciutat: el Museu Thyssen, el projecte de reserva marina Punta de Garbí i el patrimoni hoteler que prové de l'herència dels germans Anlló.

Són tres elements prou importants per si mateixos, i de ben segur tenen una influència turisticoeconòmica determinant per a qualsevol territori. Tenir un d'aquests tres elements és importantíssim per a qualsevol ciutat; tenir-los tots tres és un privilegi i una gran responsabilitat. I tots tres conflueixen a Sant Feliu en el moment actual.

El repte està servit i l'objectiu és clar: l'oferta turística de Sant Feliu esdevindrà particular, notòria i mundialment coneguda. I se sustenta sobre tres eixos: la cultura, la natura i l'allotjament. Cal gestionar els tres protagonistes individualment, anar assolint objectius progressivament, però sense perdre de vista la fotografia global, el conjunt. Una oferta cultural de primer ordre, un espai natural privilegiat i una oferta hotelera de qualitat. Es pot demanar més? Quantes ciutats voldrien estar en la nostra situació i tenir aquests tres factors al seu territori?

En l'àmbit cultural, el museu Thyssen serà un referent en el moviment cultural i artístic. La seva obertura projectarà Sant Feliu com a referent mundial: un poderós pol d'atracció de visitants. A més, es tracta d'un important centre cultural que podria tenir diversos protagonistes institucionals, però que segur que en té un de molt important i particular, que és la baronessa Carmen Thyssen-Bornemisza. La voluntat d'instal·lar part de la seva col·lecció pictòrica a Sant Feliu no pot tenir cap altra resposta que la gratitud immensa dels seus conciutadans. Lligat a això, com és lògic, propostes culturals de magnitud i rellevància com ara el Festival de la Porta Ferrada contribueixen a identificar Sant Feliu de Guíxols com a ciutat cultural i oberta.

El segon element ens el dóna la naturalesa. El mar, els penya-segats, els pins vora el mar… i un món meravellós que s'amaga sota l'aigua; desconegut per a molts, però molt valorat pels qui ho coneixen. Coves, punt de trobada dels peixos lluna, zona de cria de pops, nacres, nudibranquis, posidònia, anemones… Una delícia natural de primer nivell, com així ho reconeixen els qui ho visiten. Punta de Garbí és una de les immersions que rep més visitants de la Península, segons el fòrums especialitzats. Regular-ne els usos i preservar l'entorn seran unes accions que aniran en benefici de l'economia local i n'evitarà la fragilitat. El nostre clima, la temperatura del mar, la visibilitat de les nostres aigües i la proximitat de l'aeroport de Girona són factors de desestacionalització de l'activitat turística determinants en l'oferta del projecte de reserva de Punta de Garbí. És l'evolució natural d'un territori que ha tingut el mar com a punt de referència en el seu desenvolupament econòmic des de sempre.

Però tot això ha d'anar acompanyat d'una bona oferta hotelera. Una oferta de qualitat capaç d'estar al nivell de la demanda que ha de generar els dos factors mencionats. I aquí és on es presenta una oportunitat única i singular: la capacitat de crear, d'oferir, de desenvolupar, un nou rellançament hoteler. L'oportunitat d'obrir els hotels Anlló. Es tracta de nou hotels tancats, de cop, ara fa cinc anys, després que els seus propietaris morissin sense designar hereus. Una herència que, ara gestionada per la Generalitat, ha de dotar Sant Feliu de més capacitat hotelera de qualitat. D'aquests immobles n'hi ha d'emblemàtics i estratègicament situats; d'altres, sense possibilitat de reobertura com a espai hoteler modern. Però tots ells són al cor de ciutat. Definir quins són els que ofereixen una viabilitat turística i comercial, trobar agents implicats en el projecte de desenvolupament i obrir aquests espais al visitant han de ser els objectius a assolir per complementar l'oferta cultural i natural. Una oferta clara de qualitat, destacada en el seu entorn i dinamitzadora de la ciutat, ha d'anar acompanyada per una oferta hotelera del mateix nivell amb capacitat per acollir els nous visitants.

El desenvolupament d'aquests tres factors, d'aquests tres reptes, són els objectius d'una gestió turisticoeconòmica global per al municipi. Gestió que es veu complementada amb fets particulars, concrets i gens teòrics, de desenvolupament comercial. La remodelació del Mercat Municipal, el suport al teixit comercial, la ubicació estratègica de la nova oficina d'informació turística, el Festival del Mar, la creació de la base nàutica, entre molts d'altres.

El futur turístic i econòmic de Sant Feliu de Guíxols passarà, doncs, per aquests factors. Tenim els objectius clars, caminem per assolir-los, dia a dia, pas a pas, amb un govern municipal que aposta estratègicament per la transformació de la ciutat per dotar-la d'un impuls turístic necessari per a tots.



Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.