L'emplaçament que s'ha triat per a la subestació (hi havia quatre alternatives) està situat al nord-est del Puigsardina, en uns terrenys que es troben entre el traçat del TAV, la zona industrial, la carretera GI-555 (que connecta amb Hostalric) i la zona extractiva de Manso Sabater. La subestació disposarà de dues posicions de línia de 400 kV, una de transformació de l'alta tensió en 110 kV i una tercera via de reserva. Juntament amb aquesta subestació, Endesa en construirà una altra amb un parc de 110 kV, i Adif una tercera, per al TAV.
Pel que fa a les característiques tècniques, l'espai estarà ocupat principalment pel parc elèctric, dividit en quatre carrils on es disposaran els aparells per transformar la potència de 400 kV en 110 kV i també en la tensió d'alimentació de la catenària del TAV. Així mateix, es construiran unes edificacions de control de la instal·lació. Segons la declaració d'impacte ambiental, el terreny de la subestació ja ha estat alterat pel TAV i es determina que no tindrà conseqüències greus en el paisatge, en l'aigua, l'atmosfera o en el medi socioeconòmic.