| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimecres, 8 de maig de 2024


dissabte, 31 de maig de 2008
>

Turisme a cop de trucada

El Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme es modernitza i presenta una interessant guia de serveis de la comarca que es pot consultar directament des del mòbil

la contra

TERESA MÁRQUEZ.

Ja ho diuen que el turista de tota la vida està en vies d'extinció. D'aquell personatge abnegat que arribava a la destinació de platja o muntanya amb el cotxe carregat fins al capó per passar-hi dues setmanes de descans mal entès no en queden gaires. Peti qui peti, el concepte vacances relacionat amb vaga de braços caiguts i mínim esforç ha patit en els darrers temps un gir de 180 graus. Cal que la gent que ens visita tingui el temps estructurat, una oferta àmplia d'activitats a les quals destinar cada minut d'esbarjo i, sobretot, que hi pugui accedir amb la màxima senzillesa. Una senzillesa que, curiosament, acostumen a donar els sistemes tecnològics més complexes. Total, la vagància està mal vista i fins i tot el temps lliure, aquell pel qual sospirem durant onze mesos l'any, ha de tenir un profit i estar ben invertit. Queda clar, doncs, que el turista que es manté fidel a la comarca ha de voler alguna cosa més que el sol i la platja, conceptes eterns que molts s'entesten a desprestigiar i menystenir quan en realitat són la marca pròpia del Maresme. I com servir millor al visitant que oferint-li la possibilitat de tenir en el seu mòbil tota l'oferta turística i de serveis de la comarca?

La resposta es troba en la presentació que es va fer ahir d'una guia elaborada per l'empresa Batura Mobile Solutions com a resposta a l'encàrrec del Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme. El giny permet descarregar-se el contingut al telèfon a través de Bluetooth, SMS o URL. La primera opció és la més econòmica, és clar. I ahir la prova que es va fer amb els periodistes fomentava l'ús de l'antena que, gratuïtament, estarà instal·lada a la seu del consorci perquè tothom la pugui fer servir. Malgrat tot, com que en aquest món de les noves tecnologies allò que funciona encara és el mètode tradicional del boca a boca, el sistema de l'SMS a un amic, conegut o familiar, segons el responsable de l'empresa, Gotzon Arzelus, també es preveu que serà molt utilitzat. Un cop descarregada la guia –que el telèfon emmagatzema allà on li ve de gust– un pot consultar informació sobre gastronomia, allotjaments, activitats generals i un petit plànol interactiu. La informació es troba en cinc idiomes, per allò que la llengua no sigui cap obstacle i està previst fer difusió del nou servei a diferents punts turístics, oficines de turisme i altres espais públics. El president del consorci i alcalde de Calella, Josep Maria Juhé (PSC), va explicar que aquesta guia s'emmarca dins el paquet de nous projectes per impulsar el coneixement de la comarca arran d'haver aconseguit la marca turística Costa de Barcelona Maresme. Si fa pocs dies era un DVD promocional amb les meravelles, mai prou valorades, de la comarca i ara és la guia interactiva, el futur més immediat comporta la creació de productes propis del Maresme i una major participació en fires i esdeveniments turístics professionals.

En un sector on la competència és aferrissada i qualsevol acció innovadora és benvinguda, ahir es va deixar ben clar que l'ús de la guia interactiva en l'àmbit comarcal només la utilitza actualment la Costa Daurada. «Aquesta guia és només la primera pedra d'un pla més ambiciós», va deixar anar Gotzon Arzelus amb la intenció de generar més expectatives entre els presents. Ho va aconseguir?



Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.