| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimecres, 31 de desembre de 2025


diumenge, 25 de maig de 2008
>

Iñaki Ochoa de Olza

Muntanyenc navarrès, buscava fer el seu 13è vuit mil a l'Himàlaia

EL PUNT.

Iñaki Ochoa, escalador navarrès, va morir abans-d'ahir a 40 anys a la paret sud de l'Annapurna (Himàlaia), a 7.400 metres d'altitud, a causa d'una lesió cerebral que se li va complicar amb un edema pulmonar.

Ochoa, amb gairebé vint anys d'experiència fent escalada d'elit, havia coronat dotze vuit mils dels catorze que hi ha a l'Himàlaia, en les 30 expedicions que hi havia fet, i només n'hi quedaven dos, l'Annapurna i el Kangchenjunga. Va ser instructor d'escalada, alpinisme i guia de muntanya, va treballar amb TVE en set expedicions del programa Al filo de lo imposible, i va col·laborar amb National Geographic i Canal Odisea. Va ser el primer alpinista de l'Estat que va fer un vuit mil en 24 hores. La muntanya era una part molt important de la seva vida, i en disfrutava sempre que podia. Aquesta afició li havia facilitat conèixer moltes cultures, llocs i gent, i tenia amics arreu del món. Iñaki Ochoa deia que l'Annapurna, deessa de l'abundància, el cridava amb els seus cants de sirena.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Les necrològiques (Barcelona)

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.