| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 14 de maig de 2024


dijous, 22 de maig de 2008
>

Girona no ha crescut prou per rebre el turisme gai i lèsbic en quantitat

Aquest col·lectiu busca l'anonimat i la tranquil·litat de les grans ciutats com ara Barcelona

IMMA BOSCH. Girona
El turisme gai i lèsbic busca l'anonimat i la tranquil·litat de les grans ciutats com ara Barcelona i Sitges. És per això que Girona, tot i que fa l'efecte «catalitzador sobre el seu entorn», encara no «ha crescut prou» per rebre aquest tipus de turisme en quantitat. De fet, Girona ciutat no disposa de serveis identificats com a LGBT (lesbiana, gai, bisexual i transsexual), encara que sí que té tretze espais friendly, i en canvi en el conjunt de les comarques gironines hi ha un total de 79 propostes específiques destinades a aquest col·lectiu. A Lloret de Mar i Figueres és on es concentra la major part de l'oferta de la comunitat LGBT.


+ Les jornades anaven dirigides als professionals del turisme. Foto: I. BOSCH

«Lloret de Mar va ser molt important en moments determinats per a gais i lesbianes durant molts anys. En aquests moments l'oferta s'ha ampliat força, ja que tenim comptabilitzades 79 ofertes específiques entre allotjaments, bars, restaurants i comerços, a part d'altres», va explicar ahir Xavier Verdaguer, responsable del programa per al col·lectiu gai, lesbià i transsexual del Departament d'Acció Social i Ciutadania de la Generalitat en les jornades que es van fer ahir a Girona organitzades pel portal turístic gironí Touristgay.com.

La ciutat de Barcelona disposa en aquests moments de 226 recursos identificats com a producte LGBT i, per tant, encapçala l'oferta d'aquest col·lectiu de Catalunya. Sitges s'ha situat en segon lloc i després l'oferta per a la comunitat LGBT se situa a la Costa Brava, principalment al voltant de Lloret de Mar i Figueres. La ciutat de Girona no disposa de serveis identificats com a LGBT, encara que sí que té tretze espais friendly. «El fet que Barcelona capitalitzi bona part del producte d'aquest col·lectiu no és casual. A les grans ciutats hi troben l'anonimat i la tranquil·litat per poder fer la vida que volen», va comentar Verdaguer. I Girona, segons Verdaguer, fa l'efecte catalitzador sobre el territori però la ciutat «no és tan gran i el factor anonimat a Girona no hi és».

En aquest sentit, la tinenta d'alcalde i regidora de l'àrea de Desenvolupament Local i Promoció de Girona va dir: «Les ciutats mitjanes que volem ser competitives hem de pensar en aquest segment de mercat.» És per això que, segons Alsina, l'Ajuntament, conjuntament amb l'associació d'hostaleria, tindrà en compte aquest sector com a segment de promoció des de l'àmbit cultural, gastronòmic i turístic perquè «com a ciutat d'escapada és un dels segments amb més projecció de futur i més creixement».



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Un 5% dels turistes són del grup LGBT

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.