| |||||
|
dimarts, 20 de maig de 2008 > Convertir la ciutat en un museu
La companyia catalana Play & Tour crea i comercialitza audioguies en MP3 per als turistes de 14 capitals europeesM.A. LUQUE. Barcelona
Havia quedat al passeig de Gràcia amb la seva dona. L'esperava davant de la Pedrera escoltant música amb el seu reproductor MP3 i, mentrestant, mirava com els turistes no aixecaven el cap de les seves guies per comprendre l'obra de Gaudí. «Va ser a aleshores quan se'm va encendre la bombeta», explica Diego Schiaffino, co-gerent de l'empresa Play & Tour. Crearia una audioguia en MP3 perquè els viatgers poguessin visitar les principals ciutats europees sense perdre's ni un detall. «Calia convertir la ciutat en un museu.» Aquella mateixa nit, Schiaffino va trucar a Marc Guitart i sopant una pizza van donar forma a la idea. Dos anys després d'aquell sopar i amb una inversió de mig milió d'euros, aquests dos emprenedors barcelonins han transformat el projecte en l'empresa Play & Tour, que comercialitza audioguies turístiques de 14 capitals europees. Pagant 17 euros, qualsevol persona pot descarregar-se de la pàgina web de la companyia la guia en diferents idiomes en format MP3 i un plànol en PDF. Ja està disponible la de Barcelona, Amsterdam, Atenes, Berlín, Brussel·les, Budapest, Lisboa, Londres, Madrid, París, Praga, Roma, Sevilla i Venècia. En les pròximes setmanes, l'empresa en tindrà la de Copenhaguen, Florència-Siena-Pisa, Istanbul, Sant Petersburg, Marràqueix, Nova York i Viena. A cada guia es destaquen diferents punts d'interès turístics. No només s'expliquen els monuments i els edificis representatius de cada ciutat, sinó que també «es fan pinzellades de llocs i costums autòctons», indica Guitart. Així, de Barcelona, que disposa d'un centenar de punts d'interès, s'indica que al carrer Petritxol, el turista pot prendre una xocolata típica. L'audioguia de la capital catalana té una durada de cinc hores i trenta-cinc minuts i està disponible en set idiomes: català, espanyol, anglès, francès, alemany, italià i japonès. A banda de les descàrregues per internet, el producte té una altra aplicació en un suport de targeta, amb un codi de descàrrega, que està pensat per a llibreries, agències de viatges o portals de viatges per internet. D'aquesta manera, l'usuari compra un sobre semblant a un cromo amb el qual pot entrar al web i descarregar la guia en el seu reproductor MP3. Les agències i els portals de viatges poden oferir «un valor afegit» als seus clients a l'hora de vendre els seus productes amb l'audioguia inclosa. Les persones que no tinguin reproductor poden comprar aquesta targeta i l'MP3 buit, per un preu de 32 euros. Per aquesta mateixa tarifa, Turisme de Barcelona ofereix als visitants l'aparell amb l'audioguia de la ciutat. L'empresa catalana també ofereix als hotels la possibilitat de comprar l'audioguia per als seus clients. De fet, Play & Tour disposa de paquets especials per als hotels de luxe, que donen la possibilitat als turistes que s'hi allotgen de llogar una guia en MP3, però amb un reproductor iPod en què els punts de la ciutats van acompanyats d'una imatge. De moment, onze hotels de Barcelona ja disposen d'aquest servei. |
|