| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 18 de maig de 2024


diumenge, 18 de maig de 2008
>

Quan l'error és una virtut



la crònica

MARCEL BARRERA. Reus

+ El malabarista Loïc del Egido, ahir a la tarda a l'IES Baix Camp, va tenir una bona actuació. Foto: JUDIT FERNÁNDEZ

Alguns artistes del circ tradicional, per captar l'atenció del públic, cometen expressament errades en moments puntuals. És el cas de la parella italiana d'acròbates Errani, actualment enrolats al circ alemany Krone. En cada actuació cometen el mateix error. Quan els artistes que opten per aquest estratagema repeteixen immediatament el número i encerten l'exercici, es posen el públic a la butxaca i aconsegueixen un gran clímax a la pista. Algunes de les companyies que tenen aquestes pràctiques disposen d'una tècnica extraordinària, com ara els mateixos Errani, però utilitzen l'engany per escalfar el públic. Molt respectable, però en aquests casos l'error, no es pot negar, és buscat. En altres casos, un error de pocs mil·límetres pot costar molt car. Per exemple, els trapezistes Fuentes Gasca van fallar aquest any al festival de circ de Montecarlo, i un petit desajust va fer fallar tots els pronòstics. El jurat no va perdonar l'error de no fer el quàdruple salt mortal i els Fuentes Gasca, que sortien com a favorits, es van quedar sense premi per un bri.

En canvi, en altres espectacles l'error és pur i espontani, i es produeix perquè els artistes no tenen prou experiència i s'atreveixen amb exercicis complicats pel seu nivell de formació. Es tracta dels espectacles en què actuen alumnes d'escoles de circ. Ahir el festival Trapezi va posar en marxa una nova fórmula, anomenada El Covador, que consisteix a posar a l'aparador joves promeses de centres de formació de circ. Tots van cometre errors. Bastants. Però el públic els va perdonar, perquè el fet d'equivocar-se demostrava l'esforç per provar coses difícils. Van ser especialment brillants i aplaudits Loïc del Egido, un jove artista de l'escola Rogelio Rivel de Barcelona, amb el seu número de diàbolos, i André Guerra, de l'escola Carampa de Madrid, amb el seu monocicle.

A la gala, presentada per la pallassa Alba Sarraute, també hi van actuar amb bon nivell Carlos Romero, Carlos Abreu, Dídac Gilabert, Alba Faibre, Jeanette Hietz i Geofrey Berhault, aquests tres últims de la prestigiosa escola de circ de Châtellerault, a França. Per por de la pluja, l'espectacle –que es pot tornar a veure avui– es va fer a l'interior del gimnàs de l'institut Baix Camp, cosa que va impedir veure el número de tela aèria d'Andrea Paloma i va provocar problemes d'espai –la gent es va enfilar fins i tot a les finestres per veure la funció– que van fer que moltes persones es quedessin a fora. En les noves propostes, com en els números de circ, pot haver-hi errors. Però El Covador, la nova fórmula dels directors del Trapezi, Jordi Aspa i Bet Miralta, ha demostrat que és tot un encert.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Els britànics Ockham's Razor expliquen metafísica des de les altures

>Un artista japonès sorprèn a la sessió de Les Golfes amb un número de io-io

>El grup Le P'tit Cirk canvia el llançament de ganivets pel de desembussadors

>La pluja dóna una treva al Trapezi

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.