| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | diumenge, 28 d'abril de 2024


divendres, 16 de maig de 2008
>

Tortosa ja pot autoritzar nous comerços i empreses al costat de l'autovia



GUSTAU MORENO. Tortosa

+ Roigé va mostrar els plànols dels sectors urbanitzats. Foto: G.M.

Tortosa ha desbloquejat els plans parcials Portal de Ciutat Nord i Centre, cosa que permetrà tirar endavant la transformació urbanística dels terrenys propers al principal accés a la ciutat des del sud, l'autovia de l'Aldea (C-42). L'aprovació definitiva del projecte de reparcel·lació permetrà que l'Ajuntament puga autoritzar la instal·lació de nous comerços i empreses en aquesta zona destinada a l'anomenada indústria aparador. De fet, les últimes llicències s'havien atorgat «de manera excepcional i a precari», abans de l'última reforma de la llei d'urbanisme.

L'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, va explicar ahir que l'Ajuntament va aprovar definitivament fa deu dies els projectes de reparcel·lació i d'urbanització dels dos plans parcials, situats entre l'autovia de l'Aldea i el canal de l'esquerra de l'Ebre. La superfície del sector és de 150.115 metres quadrats, que després de la cessió de terrenys per als diferents vials deixarà més de 103.000 metres quadrats de sòl edificable. Així, la regidora d'Urbanisme, Meritxell Roigé, va detallar que l'actual falta d'ordenació en aquest sector serà substituïda per una organització en parcel·les, separades per nous carrers. A més, hi haurà un nou vial de 25 metres, amb carril bici i voreres, que resseguirà el canal de l'esquerra de l'Ebre i que quedarà connectat amb el pla parcial Porta de Tortosa, el nou eixample que també han projectat al barri del Temple. En aquest sentit, la regidora va confirmar que l'Ajuntament podrà donar llicències de noves empreses des d'ara mateix, encara que no estiguen fetes les obres.

Roigé va afegir que l'Ajuntament ha encarregat a l'empresa municipal Gumtsa la gestió dels treballs, que es podrien adjudicar entre els mesos de juny i juliol, amb un pressupost de 9,3 milions i un termini d'execució de divuit mesos. Els propietaris del sector assumiran els costos de la urbanització, ja que la fórmula triada ha estat la junta de compensació. Amb tot, l'Ajuntament també haurà de pagar una part proporcional a la cessió dels terrenys que rebrà per traçar els nous vials, segons va precisar Bel. L'alcalde també va remarcar que la nova reparcel·lació ha estat possible després d'una negociació molt intensa amb els propietaris, així com amb les dues famílies que seran expropiades per enderrocar les seues cases. A més, Bel va destacar que la tramitació conjunta dels dos plans parcials ha abaratit un 17% els costos d'urbanització i que l'Ajuntament confia en una nova rebaixa en el moment d'adjudicar les obres. «Són dos plans molt complexos, ja que ara hi ha moltes naus i era difícil fer compatible la viabilitat econòmica de la urbanització amb la nova ordenació i les demandes dels propietaris», va advertir Roigé. De fet, Bel va explicar que el pla parcial Portal de Ciutat Sud encara no s'ha pogut aprovar perquè té un problema de viabilitat econòmica. A més, els veïns han presentat un recurs contra el pla d'ordenació urbana, ja que hi ha set famílies que hi viuen.



Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.