| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 11 de juny de 2026


dijous, 8 de maig de 2008
>

La moció de la UPF a favor del Rei obre una fractura entre el rector i els estudiants



M. BARRERA. Barcelona

La declaració a favor del rei d'Espanya que ahir va aprovar el consell de govern de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) per 32 vots a favor, 4 en contra i 3 abstencions com a resposta a la moció aprovada fa una setmana pel claustre contra la presència del monarca al campus, ha obert una important fractura entre el rector, Josep Joan Moreso, i el Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC), que ahir va qualificar de «maniobra autoritària» la votació que es va fer al consell de govern i que va defensar Àlex Saiz, catedràtic de dret constitucional i actual director del departament de dret de la universitat. El rector de la UPF, Josep Joan Moreso, que s'ha sentit molt incòmode per la moció del claustre, va retreure ahir als estudiants que volguessin jugar a política. Abans de votar la declaració impulsada pels degans de la UPF, i que defensava el dret del rector a convidar «tothom i per descomptat els membres de la corona», algun professor va expressar la seva objecció sobre l'oportunitat de citar la corona en el text.

El SEPC, que havia estat elogiat alguna vegada pel rector, va acusar ahir Moreso de voler «deslegitimar» un acord del claustre.



Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.