| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 29 de març de 2024


divendres, 25 d'abril de 2008
>

Maresme. Els partits aplaudeixen el canvi de gestió de la carretera, però exigeixen el consens del territori

El lideratge del PSC en el procés és vist amb recel per ERC i ICV-EUiA

LL. ARCAL A. GENÍS. Mataró
Els partits de la comarca han rebut amb satisfacció el trasllat de competències de l'N-II de l'Estat cap a la Generalitat. Consideren que és una reivindicació «històrica» i que el canvi de titularitat ha de servir per millorar la gestió d'aquesta via tan conflictiva. ERC i, sobretot, ICV-EUiA veuen amb recel que el PSC vulgui liderar «en solitari» el projecte de trasllat de la via i exigeixen consens amb els partits polítics del territori i els governs locals. CiU ho considera un èxit per al país però demana més diners.





CiU i PSC van plegats a l'hora de dissenyar el futur de la mobilitat de la comarca. Els convergents es mostren satisfets perquè des d'ara la via serà de titularitat de la Generalitat. «Estarem molt pendents de com es gestiona però l'objectiu és que la carretera es converteixi en un carrer», assegura el president comarcal de CDC, Xavier Badia. Pel president d'Unió, Benet Maimí, aquest traspàs és important «perquè després de 40 anys d'aquesta tortura per fi s'ha desencallat». El PP, per la seva banda, veu de bon ull el traspàs, però no es decanta per cap opció i aposta perquè siguin els governs locals els que decideixin el traçat de la via. «És un traspàs positiu perquè l'N-II es convertirà en una via que connectarà els pobles», assegura el president del PP maresmenc, Víctor Ros.

El president comarcal d'ERC, Andreu Francisco, va mostrar la seva satisfacció per l'anunci del trasllat de la via a la Generalitat, però va remarcar que «no és una solució de consens». El president republicà, però, va recordar altres prioritats abans de la construcció d'una nova via alternativa: «S'ha de potenciar el transport públic, sobretot pel que fa als autobusos i al ferrocarril per connectar el territori amb Barcelona», deia Francisco. El republicà, a més, va insistir en la necessitat de «la gratuïtat de l'autopista C-32 per a tots els maresmencs». Francisco, però, va reconèixer que en cas que aquestes mesures no siguin suficients «s'haurà de parlar amb tots els agents i partits del territori» per construir la via alternativa.

Per la seva banda, el president comarcal d'ICV, Xavier Serra, va apostar per «una C-32 gratuïta per a tothom» i va demanar que «algú demostri que és necessari fer una nova carretera». Serra va coincidir amb ERC que «cal consensuar el projecte amb el territori» i va defensar la construcció d'un carril bus VAO a l'autopista.



XAVIER BADIA
prESIDENT comARCAL de cDC
«Estem molt satisfets pel traspàs de l'N-II. Tot i això, considerem que els 400 milions d'euros que ha donat l'Estat són totalment insuficients»


ANDREU FRANCISCO
president comarcal d'erc
«Ens felicitem perquè l'N-II passi a la Generalitat, però no és una solució de consens, perquè la C-32 ha de ser gratis per als residents»


VÍCTOR ROS
president comarcal del pp
«La comarca és molt estreta i hi ha diferents opcions. Abans de definir-se per una, confio que el pes dels municipis sigui fonamental»


XAVIER SERRA
PRESIDENT COMARCAL D'ICV
«La prioritat és que l'N-II marxi d'on és i que la C-32 sigui gratuïta per a tothom. L'acord ha de ser de tot el territori, combinant mobilitat i medi ambient»


XAVIER SERRA
PRESIDENT COMARCAL D'ICV
«La prioritat és que l'N-II marxi d'on és i que la C-32 sigui gratuïta per a tothom. L'acord ha de ser de tot el territori, combinant mobilitat i medi ambient»


 NOTÍCIES RELACIONADES

>Maresme. Les plataformes en contra de l'N-II qualifiquen de «pas endavant» el trasllat

>Maresme. L'N-II al Maresme serà per a Catalunya

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.