El projecte encara té molts detalls sobretot de tipus tècnic per polir, però els seus principis doctrinals estan clars. La plaça ha de ser això, una plaça, entenent aquest concepte com un punt dissenyat perquè la gent la pugui utilitzar. Per tant, la mesura més dràstica que s'aplicarà serà eliminar l'actual vial que la travessa de dalt a baix i que comunica amb Vila i Vilà. Això implicarà la pavimentació a un sol nivell fins a l'entrada d'El Molino o la desembocadura dels carrers Salvà i Roser. Una transformació que obligarà, per exemple, a canviar de lloc algunes de les parades d'autobús que hi ha. Per ara no es contempla la possibilitat de col·locar elements que limitin el pas de vehicles, com ara pilones, ja que es calcula que aquest nou disseny reduirà molt el volum de cotxes que la creuaran.
Aquest projecte enllaçarà amb la reforma del carrer de Vila i Vilà, on s'aplicarà el mateix concepte de prioritat invertida. Tenint en compte que fa fins a divuit metres d'amplada, la intenció és reduir l'espai que es destina al pas de vehicles per eixamplar, de manera considerable, les voreres. Es continuarà garantint, però, la circulació de l'autobús que enllaça amb aquesta part del barri. Amb tot plegat es vol que el carrer es converteixi en una zona de passeig, un bulevard. Una aposta que, de retruc, pot dinamitzar comercialment i socialment el barri.