| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 3 de maig de 2024

dissabte, 19 d'abril de 2008

Una via verda mancada d'aigua

Per comprovar el panorama desolador d'aquest període de falta d'aigua en aquest punt del mapa, proposo proveir-se d'una bicicleta tot terreny, casc, roba adequada, material per reparar punxades, un comptaquilòmetres ben ajustat, així com aigua, menjar suficient i cartografia de l'entorn. La quarantena de quilòmetres de trajecte de via verda des del pantà de Sau fins al de Susqueda ens portarà entre boscos d'alzines, castanyers, faigs i roures, amb un paisatge engorjat en alguns trams i majestuós i imponent en d'altres per la presència dels cingles de Tavertet, Rupit i el Far. Per accedir al punt de sortida de la ruta, es pren la carretera N-141d des de l'eix transversal, o C-25, entre Santa Coloma de Farners i Vic, fins a Sant Romà, des d'on es va cap al pantà de Sau. Es deixa el cotxe a l'aparcament que hi ha al costat de la presa i es pren la pista que davalla pel costat dret en direcció est, seguint el Ter per la riba dreta, camí que se seguirà fins al final del recorregut. A gairebé un quilòmetre de l'inici, hi ha una desviació a l'esquerra que travessa el riu i que puja per l'altra banda de la presa. De seguida passem, en condicions de no sequera, per la cabalosa riera Major per un pont. Entre pujades i baixades, arribem al collet del Pont, on es deixa, a mà esquerra, l'antic camí de Querós que travessava el Ter per un magnífic pont gòtic medieval, encara en peu i visible perquè el nivell de l'aigua és baix. Vuit-cents metres després deixem a la dreta una pista que duu al poble d'Osor pel coll de Serrallonga. Cap als nou quilòmetres de recorregut, al nord-oest es pot veure, a l'altra banda del pantà i arran d'aigua, l'església romànica i el pont de Querós. La pista continua pel bosc, que esdevé més espès i humit i apareix el Faig, fins a una pista cimentada que puja al santuari del Coll. Es prossegueix per l'esquerra, per una pista sorrenca, fins a arribar a la presa de Susqueda, d'enormes dimensions i amb un mur de contenció de 120 metres d'alçària. Val la pena travessar-la.

Per a aquells que encara tenen forces, hi ha l'opció de tornar al punt inicial continuant per la banda contrària de l'embassament. Ara la pista serà més suau i còmoda. Bones vistes del pantà i de les immenses muntanyes que l'envolten.

NOTÍCIES RELACIONADES

>El decret per transvasar l'Ebre permet a la Generalitat adquirir drets de reg al Segre

>Quan el formigó no serveix de res

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.