| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 29 de març de 2024


divendres, 18 d'abril de 2008
>

Un directiu afirma que cap Seat porta nom català perquè «som espanyols»

El president del consell d'administració diu que la planta és a Martorell perquè no la poden dur a Madrid

JORDI TORRENTS. Martorell
Córdoba, Málaga, León, Altea, Ibiza o Arosa són alguns dels nombrosos noms de ciutats estatals que Seat ha utilitzat per batejar els seus models. La companyia estudia ara el nom que ha de dur la nova berlina que traurà al mercat a finals d'any, però el president del consell d'administració de l'empresa, Francisco García Sanz, va dir dimarts a Berlín que si no hi ha cap model amb nom català és perquè «nosaltres som espanyols», a més de remarcar que si la fàbrica és a Martorell és perquè «no la podem dur a Madrid». Els sindicats UGT i CCOO consideren «desafortunades» les declaracions, mentre que Seat creu que «s'han tergiversat».


+ El president de Seat, Erich Schmitt, en la recent presentació del nou Ibiza. / Foto: EFE

L'escenari era una trobada a l'ambaixada espanyola de la capital alemanya amb periodistes. García Sanz, el directiu espanyol de més categoria al grup Volkswagen, va fer broma dient que, davant l'allau de models previstos mercat, «se'ns estan acabant els pobles i les ciutats», tot i que llavors va remarcar l'espanyolitat de Seat quan un periodista de l'agència ACN va recordar-li que no hi havia cap model amb nom de ciutat catalana. El directiu va afegir també que si la fàbrica de Seat és a Martorell és perquè «no la podem dur a Madrid». Ahir mateix, fonts de Seat van afirmar que García Sanz emetrà avui un comunicat, tot i que avancen que el directiu està «molest», ja que considera que «s'han tergiversat les seves declaracions». Segons la companyia, va parlar en un ambient distès, amb paraules «que no volien tenir cap to excloent» cap a Catalunya, sinó al contrari.

El president del comitè d'empresa, Matías Carnero (UGT), creu que les declaracions són «desafortunades» i recorda que «Catalunya sempre ha estat estratègica per a Seat». Carnero coneix bé García Sanz i creu que «no ha parlat amb mala fe», tot i que li recrimina que «no ha calculat» les paraules. Des de CCOO, el secretari general de la federació del metall, Vicenç Rocosa, creu que les declaracions «es desqualifiquen per elles mateixes».



QUEIXES PER AROSA I LEÓN


Seat bateja els models a través d'un gabinet que proposa noms que sonin bé i que no estiguin registrats per a altres usos comercials, tot i que les tries no han estat exemptes de polèmica. Quan van optar per l'Arosa, ja es va reivindicar que la toponímia correcta era la gallega Arousa, mentre que quan es va batejar el León, Peugeot va denunciar, sense èxit, que el lleó, com a símbol, representava la marca.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>«Superlópez» ja va voler crear una gran planta a Amorebieta

>Un directiu de Seat afirma que cap model du nom català perquè «som espanyols»

>Un directiu de Seat afirma que cap model du nom català perquè «som espanyols»

>Un directiu de Seat afirma que cap model du nom català perquè «som espanyols»

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.