El tram entre Orriols –nucli de Bàscara– i Garrigàs fa 11,84 quilòmetres i el Ministeri de Foment preveu un pressupost d'1,42 milions per redactar el projecte de construcció de l'autovia. En aquesta part del desdoblament hi ha previstos tres enllaços, vuit estructures i set obres de drenatge.
El tram que es preveu més complex, però, és el de Garrigàs a Pont de Molins, que també és el més llarg, amb gairebé 15 quilòmetres. L'Estat calcula que fer el projecte costarà més de tres milions. Foment diu, en la nota remesa ahir per anunciar la licitació, que «el projecte de construcció es coordinarà amb l'estudi informatiu de l'A-26». Això obriria la porta a la possible construcció de la reclamada variant nord de Figueres.
A-2 I A-26 A FIGUERES
I és que fa quinze anys que es parla de la construcció de la variant de l'A-2 a l'altura de la capital de l'Alt Empordà, que substituiria l'actual cinturó de ronda i que es faria coincidir amb la variant de la carretera d'Olot quan estigui desdoblada, és a dir, l'A-26. L'objectiu seria que a partir de Borrassà l'autovia A-2 es desplacés per la part de ponent de Figueres, travessant el nucli d'Avinyonet de Puigventós i fins a Hostalets de Llers. La idea és que aquesta via es fusioni també amb l'A-26, que seguiria el mateix recorregut a partir d'Avinyonet. En aquest cas, s'evitaria que els vehicles que vénen o que van en direcció a Besalú i Olot hagin de passar pel mig de Figueres.
En aquest tram entre Garrigàs i Pont de Molins hi ha previst un quilòmetre de túnels, a més de quatre enllaços i vint estructures.
Pel que fa al tercer i últim tram del qual el Ministeri de Foment ha licitat el projecte, és l'únic en què l'Estat parla concretament que el traçat entre Pont de Molins i Agullana seguirà fidelment el traçat actual de l'N-II, cosa que farà més fàcil el projecte. Calculen que redactar el document per ampliar 11,85 quilòmetres costarà 1,42 milions d'euros.
100 QUILÒMETRES HORA
L'Estat planteja l'autovia com una via per a una velocitat màxima de 100 quilòmetres hora i preveu en aquest tram de poc més de 35 quilòmetres un quilòmetre de túnels. La carretera tindrà una amplada de 7 metres en dues calçades. En tots tres casos, Foment parla de valorar els problemes ambientals que la infraestructura pugui comportar i les mesures correctores que calguin. També diu que «estudiarà amb detall» els camins, els accessos i els serveis que quedin afectats, i que es coordinarà amb ajuntaments i altres entitats per redactar el projecte.
Un cop redactat el projecte constructiu i adjudicades les obres d'aquests tres trams, les feines del desdoblament de l'N-II podrien començar d'aquí a uns dos anys.