| |||||
|
dissabte, 12 d'abril de 2008 > Foment posa a licitació el projecte per ampliar l'N-II a l'Alt Empordà, l'últim tram pendent
Els tràmits perquè les obres del desdoblament entre Orriols i Agullana comencin tardaran més d'un any i migMAR VICENTE. Girona El Ministeri de Foment ha licitat el projecte del desdoblament de l'N-II entre els nuclis alt-empordanesos d'Orriols i Agullana, que era l'últim tram que faltava per redactar el projecte definitiu. De fet, a la resta del traçat hi ha un tram que està en servei el tram de l'aeroport i la resta o bé estan en obres o bé s'està redactant el document. El projecte dels tres trams en què es dividirà l'obra entre Orriols i Agullana, que fa 35 quilòmetres, té un pressupost total de 6,18 milions. Ara Foment haurà d'adjudicar a una empresa la redacció d'aquests documents. La feina de fer el projecte constructiu pot tardar un any, mentre que la licitació i l'adjudicació estricta de l'obra pot durar mig any més, amb la qual cosa les obres podrien començar en el termini de dos anys.
El tram entre Orriols nucli de Bàscara i Garrigàs fa 11,84 quilòmetres i el Ministeri de Foment preveu un pressupost d'1,42 milions per redactar el projecte de construcció de l'autovia. En aquesta part del desdoblament hi ha previstos tres enllaços, vuit estructures i set obres de drenatge. El tram que es preveu més complex, però, és el de Garrigàs a Pont de Molins, que també és el més llarg, amb gairebé 15 quilòmetres. L'Estat calcula que fer el projecte costarà més de tres milions. Foment diu, en la nota remesa ahir per anunciar la licitació, que «el projecte de construcció es coordinarà amb l'estudi informatiu de l'A-26». Això obriria la porta a la possible construcció de la reclamada variant nord de Figueres. En aquest tram entre Garrigàs i Pont de Molins hi ha previst un quilòmetre de túnels, a més de quatre enllaços i vint estructures. Pel que fa al tercer i últim tram del qual el Ministeri de Foment ha licitat el projecte, és l'únic en què l'Estat parla concretament que el traçat entre Pont de Molins i Agullana seguirà fidelment el traçat actual de l'N-II, cosa que farà més fàcil el projecte. Calculen que redactar el document per ampliar 11,85 quilòmetres costarà 1,42 milions d'euros. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
|