| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 25 d'abril de 2024


dijous, 10 d'abril de 2008
>

Prop de 5.000 gais visitaran el Pink Corner del Saló de Turisme de Catalunya

Cinquanta empreses oferiran les seves propostes en un espai pioner a l'Estat i el més gran d'Europa

MIQUEL A. LUQUE. Barcelona
Barcelona és la segona destinació turística gai del mon després d'Amsterdam. Segons diversos estudis, els turistes del col·lectiu lesbià, gai, transsexual i bisexual (LGTB) gasten el 47% dels seus ingressos en oci i moda i acostumen a viatjar més i en millors condicions, ja que la majoria no tenen descendència. Per donar resposta a aquest mercat, el Saló Internacional de Turisme de Catalunya (SITC), que se celebrarà entre el 17 i el 20 d'abril, tindrà un espai, batejat com a Pink Corner, on unes 50 empreses i entitats presentaran les seves ofertes turístiques. Es preveu que 5.000 gais visitin aquesta àrea exclusiva, pionera a l'Estat.


+ Una parella gai camina pel passeig marítim de Sitges. Foto: L.M.

El Pink Corner ocuparà mil metres quadrats del Palau 2 de la Fira de Barcelona, on hi ha Europa i Catalunya. El consultor de turisme LGTB, Carlos de Cires, va assegurar que aquest espai serà «pioner» a l'Estat espanyol i «més gran» que el Gai Corner de l'ITB de Berlín, que se celebra des de fa quatre anys. A diferència de l'experiència alemanya, en la qual s'ha inspirat el de Barcelona i que té un caràcter més associatiu, el Pink Corner buscarà l'acostament de l'empresa al col·lectiu LGTB.

En aquest sentit, el secretari general de la Coordinadora Gai-Lesbiana de Catalunya, associació cofundadora de la iniciativa, Antonio Guirado, va recordar que «cal involucrar-se en aquests processos de normalització a les empreses». Per això, va recordar que el col·lectiu valora els comerços, negocis o productes que «es preocupen pels gais», que «tenen en compte aquesta consideració sexual i les implicacions que té això».

Entre els 50 expositors, destaquen empreses com Gay Circus, Derby Hotels, Touristgay, SAS Scandinavian Airlines o Europcar, a més d'esdeveniments com els Euro Games 2008 i els organismes oficials de turisme de Catalunya, Gran Canària, Barcelona, Eivissa i Formentera, País Basc, Madrid i Estocolm, Copenhaguen. Així mateix, en aquesta àrea seran presents més de vint associacions i entitats relacionades amb el col·lectiu LGTB i publicacions com les revistes Zero i Lambda. A més, s'hi faran conferències, presentacions i actuacions.

De Cires va subratllar que el fet d'integrar el Pink Corner en una fira generalista de turisme ajudarà: «A mostrar la força que tenim.» El conseller delegat d'Axel Hotels, Juan Julià, va destacar la bona situació de Barcelona pel que fa al turisme gai, però va advertir: «No podem dormir-nos als llorers.»



UNA GUIA TURÍSTICA GAI
La secretària de Famílies de la Generalitat, Carme Porta, va avançar que en el saló es presentarà la guia de turisme gai de Catalunya. Es tracta d'una publicació pionera en un país, ja que fins ara les úniques que hi havia eren de ciutats. Porta va indicar que cal promocionar el turisme gai no només a les dues destinacions tradicionals com són Barcelona i Sitges, sinó a altres localitats de l'interior o del Pirineu.


Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.