La rambla Joaquim Ruyra és a sobre de l'antiga riera de Blanes, que va ser coberta en el tram entre les places Solidaritat i Catalunya durant els anys seixanta. Ara s'hi durà a terme una gran renovació.
RAMBLA.
Es crearà una calçada amb dos carrils, un per a la circulació i un altre reservat per a càrrega i descàrrega i aparcament de motos. Aquest darrer carril es podrà utilitzar, de manera puntual, com a carril de circulació inversa o per duplicar el carril de circulació previst. L'aparcament de càrrega i descàrrega podrà restringir-se a unes determinades franges horàries, fora de les quals es pot permetre l'aparcament lliure de vehicles. Les voreres s'eixamplaran tot el que es pugui per permetre l'ús intensiu dels vianants d'aquesta àrea comercial de la vila. El paviment de la calçada es farà amb asfalt sonoreductor, per reduir les molèsties acústiques. Una part de les actuals llambordes es recol·locaran en altres zones de l'actuació. El desnivell existent entre la rambla i el carrer Muralla, entre el Raval i l'accés a la plaça de l'Antic Hospital es resol amb unes escales i rampes, i s'elimina així l'actual barrera que suposa el mur i el parterre. Aquesta tipologia es prolonga a l'altre costat, en direcció nord, entre Raval i travessera Joaquim Ruyra, on s'eliminarà el parterre existent fins ara i s'ampliarà l'espai per al vianant.
PLAÇA VERGE MARIA.
Es tornarà a pavimentar i s'eliminaran els arbres i les columnes d'enllumenat de la plaça, així s'obrirà l'espai i es deixarà perfectament visible l'antiga entrada a la ciutat medieval. El paviment de la plaça Verge Maria comprendrà també la zona del carrer Raval adjacent, i tallarà en aquest punt el paviment de llambordes, d'aquesta manera s'aconseguirà ampliar l'àmbit de la mateixa plaça.
PLAÇA DE CATALUNYA.
S'hi unificarà la rasant entre la vorera i la calçada en els accessos als carrers S'Auguer i Forn de la Calç. També es pavimentarà el parterre existent entre Xavier Brunet i Cortils i Vieta.
PLAÇA DE LA SOLIDARITAT.
Es pujarà el paviment a nivell de la vorera, fins a connectar amb la rasant del carrer de Jaume Ferrer, pel costat sud. Es deixarà tot preparat també per continuar de la mateixa manera, si s'escau, en futures actuacions en l'àmbit dels carrers de Jaume I, Anselm Clavé i també de la rambla Joaquim Ruyra.
MURALLA, BRUNET.
Els carrers de Muralla, de Xavier Brunet i de Sant Antoni adoptaran una configuració per a ús exclusivament per a vianants, excepte per als serveis i els guals. Una part de les llambordes recuperades de la rambla Joaquim Ruyra es recol·locarà en aquests carrers. La intenció també és que, sempre que es pugui, les restes soterrades de l'antiga muralla quedin visibles mitjançant un vidre transitable, amb la il·luminació connectada a l'enllumenat públic.
CARRER RAVAL.
S'eliminarà l'aparcament, s'ampliaran les voreres i la calçada es reduirà i es pavimentarà amb llamborda recuperada de la rambla de Joaquim Ruyra. Aquest paviment s'interromprà en la zona de la plaça i en la trobada amb el carrer Muralla. L'objectiu és ampliar les zones de trànsit preferent de vianants i reduir el trànsit de vehicles, fins i tot totalment. En el primer dibuix, s'hi representa la nova marquesina de bus que s'instal·larà a la rambla, entre Horta d'en Creus i Anselm Clavé. En la segona i la tercera imatge es poden veure les escales i les rampes que solucionaran el desnivell existent entre la rambla i el carrer Muralla. La segona imatge correspon al tram entre Raval i la plaça Solidaritat, i la tercera al tram entre Raval i el sud de la rambla Joaquim Ruyra. En la quarta il·lustració s'observa com s'unificarà la rasant entre la vorera i la calçada en la unió del carrer Forn de la Calç amb el final de la rambla Joaquim Ruyra, mitjançant unes escales i una rampa.