| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dilluns, 6 de maig de 2024


dijous, 3 d'abril de 2008
>

La construcció de la MAT soterrada es pot allargar fins a 35 dies per quilòmetre

En l'informe encarregat pel mediador europeu es recomana que la interconnexió segueixi el traçat d'altres infraestructures

MAR VICENTE. Girona
El temps necessari per construir una línia d'alta tensió com la MAT soterrada arribaria fins als 35 dies per quilòmetre de línia si en els 55 quilometres de traçat del tram fronterer es trobés un terreny difícil. Aquesta és una de les dades que recull l'informe encarregat pel mediador europeu de la interconnexió, Mario Monti, que es va presentar dimarts a Girona. L'estudi defensa la construcció de la línia soterrada seguint el traçat d'altres infraestructures com carreteres, autopistes o vies de tren, perquè l'obra «és menys difícil i costosa» a més de reduir-ne l'impacte visual. També introdueix l'alternativa que la línia es faci amb corrent continu, cosa que eliminaria el camp electromagnètic que crea el corrent altern i que ha generat crítiques pels problemes de salut.


L'informe parla d'un soterrament bàsic, és a dir, sense túnels ni galeries, i fa una comparació sobre el temps que es tardaria a fer una línia soterrada si es troben bones condicions del terreny i també en el cas contrari. Si la major part de la interconnexió passés per un terreny rural, sense gaires obstacles, es tardaria entre deu i vint dies per fer un quilòmetre. Si agafem les pitjors condicions del soterrament, és a dir, que s'hagin de travessar nuclis o infraestructures, el temps arribaria a ser d'entre 25 i 35 dies per cada quilòmetre. Pel que fa a la construcció d'una línia aèria, costaria entre 12,5 i 33 dies. L'informe destaca que es pot treballar en diferents trams al mateix temps.

L'estudi també apunta que s'ha de calcular bé quina capacitat tindrà la línia perquè el cost d'ampliar-la dispararia el preu, ja que s'hauria de tornar a obrir rases. Això, sumat a l'augment del preu –que tot i que s'ha reduït en els últims anys s'ha calculat que seria unes quatre vegades superior a una línia aèria–, podria ser un dels problemes que hi troben les empreses elèctriques, que han apostat sempre per la línia sense soterrar.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Possibles problemes energètics, el 2014 o el 2020

>Desmunten la subestació de dins de Girona

>Només per seguretat, no cal

>Les obres del TAV a Girona tornen a anar amb retard però ara s'augura que començaran les pròximes setmanes

>Els alcaldes gironins demanaran que el gasoducte passi pel corredor de l'autopista

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.