| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimecres, 10 de juny de 2026


dimarts, 1 d'abril de 2008
>

El 44% d'estudiants de batxillerat escolliran la carrera per vocació



M. BARRERA. Barcelona

El 44% dels estudiants que aquest any cursen els estudis de batxillerat i que ja han previst que continuaran els seus estudis a la Universitat asseguren que escolliran la seva carrera per vocació, i només el 28% ho faran per les sortides professionals que ofereix la titulació, segons diu un estudi de la consultora Círculo Formación que es va presentar ahir i que es va fer a partir d'una enquesta realitzada entre els mesos de novembre i febrer a 7.000 dels assistents a la fira d'universitats Unitour que es va realitzar en una dotzena d'universitats. Més de la meitat dels enquestats –el 56%– va dir que prefereix estudiar a la seva comunitat autònoma abans que anar a fora, i només un 14% van assenyalar que anirien a estudiar a l'estranger. El 17% dels estudiants es van decantar per les carreres relacionades amb l'àmbit sociosanitari, un 13% per les relacionades amb la publicitat i el màrqueting, i un 12% per magisteri o les carreres relacionades amb l'economia.

Segons el mateix treball, per a un 11% dels estudiants seria prioritari els diners que poden arribar a guanyar una vegada han entrat al mercat laboral.



Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.