La delicada situació econòmica de l'empresa gironina que és un referent en el mercat estatal, va desembocar en l'operació de compra per Adria Mobil, que es va tancar l'estiu de l'any passat. El grup eslovè disposa actualment d'un 80% de l'empresa i el 20% pertany a la família Ordeix. Després d'uns anys de creixements exponencials de la facturació i dels guanys, una desacceleració del mercat va provocar que els darrers cinc anys es tanquessin amb unes pèrdues acumulades d'uns onze milions d'euros, segons fonts de la direcció.
El «pla de recuperació» impulsat amb l'entrada d'Adria Mobil ha suposat una reestructuració de la producció, que ha inclòs, entre d'altres mesures, redistribuir la feina dels dos torns anteriors en un sol torn i prescindir de la contractació temporal. A més, aquesta setmana s'ha comunicat als representants de la plantilla, formada per 260 treballadors, que l'empresa s'acollirà a una clàusula del conveni que permet congelar els sous durant un màxim de dos anys, mentre no es recuperi econòmicament. El comitè d'empresa no està d'acord amb la mesura i assegura que els treballadors ja han fet prou esforços, «acceptant treballar els dissabtes i tenint un sou que està per sota dels mil euros, cosa que no permet ara renunciar a uns 54 euros mensuals més que pertocarien». A més, els treballadors temen que el pas següent sigui traslladar la producció de caravanes a Eslovènia.
Fonts de la direcció destaquen que l'objectiu és congelar els sous només un any i que l'increment que estava previst aquest any es recuperarà en l'exercici que s'aixequi la mesura. Respecte dels rumors de deslocalització, les mateixes fonts asseguren que «no tenen sentit», que estan previstes inversions de millora de la planta de Fogars i que preparen nous models que garanteixen la voluntat de continuïtat. «Tenim un pla de viabilitat seriós que requereix accions que poden ser impopulars a curt termini, però que pretenen assegurar el futur de l'empresa i dels seus treballadors a mitjà i llarg termini», remarquen fonts de la direcció de Sun Roller, les quals deixen clar, a més, que portar a Eslovènia la producció de cases mòbils que suposen un 70% del volum de l'empresa destinades a l'Estat espanyol i a països de l'entorn no seria viable pels alts costos de transport, i afirmen que tampoc «no hi ha cap intenció» de deixar de fer caravanes a Fogars.