| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 4 de maig de 2024


dimarts, 25 de març de 2008
>

Internet guanya espai a la televisió

Els internautes redueixen el temps que passaven davant del televisor per dedicar més hores a navegar per la xarxa

GERARD ARIÑO. Barcelona
Internet s'imposa a poc a poc com un mitjà de comunicació total. La incorporació de nous formats a la xarxa, la normalització de programes d'intercanvi d'arxius (P2P) i l'increment del nombre de descàrregues fa que aquest mitjà guanyi espai a d'altres com ara la televisió, la ràdio i la premsa escrita. De fet, una enquesta feta a més de 40.000 internautes indica que la majoria sacrifica temps que abans dedicava a la petita pantalla per navegar per la xarxa. Els enquestats també afirmen majoritàriament que internet seria el mitjà que més trobarien a faltar en cas que desaparegués, més que la televisió, la ràdio i la premsa escrita. L'estudi també indica que tres quartes parts dels usuaris compren per internet i que fins a un 86% el fan servir per estar al corrent de l'actualitat.


Internet ho ha canviat tot. Fins i tot la manera de veure la televisió. Abans, els seguidors de les sèries televisives havien de fer mans i mànigues per ser puntuals davant de la pantalla a l'hora que començava el capítol de la setmana o, si no podien, havien de programar amb precisió el vídeo perquè registrés l'emissió. Ara, però, això és història. Les mateixes cadenes de televisió pengen molts dels seus programes a la xarxa i la proliferació de programes d'intercanvi d'arxius (P2P) fa que molts dels televidents disposin de tots els capítols d'una temporada abans que aquesta s'emeti per televisió.

Aquests canvis han modificat els hàbits dels internautes. Cada cop passem més hores davant de l'ordinador –un 25% hi dedica entre una i dues hores al dia, i un 22,1%, entre dues i quatre– moltes vegades en detriment d'altres activitats com ara llegir (24%), fer esport (15,2%), anar al cinema (15,1%), estudiar (11%) o fins i tot sacrificant hores de son, com afirmen un 18% dels internautes. L'activitat que s'ha vist més afectada, però, és la de veure la televisió, ja que un 67,6% afirmen que les hores que passen a la xarxa abans les passaven veient la tele.

L'estudi, que ha estat elaborat per l'Asociación para la Investigación de los Medios de Comunicación (AIMC) i que ha constat en 41.667 enquestes a usuaris de la xarxa, també apunta que internet seria el mitjà de comunicació més enyorat en cas que desaparegués. Un 43% dels enquestats afirma que el trobaria a faltar, mentre que un 31,3% trobaria a faltar la televisió; un 14,4%, la ràdio, i un 8%, la premsa escrita. Cal recordar, però, que l'enquesta ha estat feta entre persones que habitualment utilitzen la xarxa. De fet, un 85% afirma que es connecta cada dia des de casa i un 54,4% ho fa més d'un cop al dia. En el 74% dels casos, la connexió utilitzada és l'ADSL i l'operador més comú, en un 41% de les respostes, és Telefónica. Molt per davant de les altres operadores: en el segon lloc hi ha Ono, triada pel 17,7% dels casos, i Orange, pel 10%. La valoració mitjana que fan els internautes del servei que els donen les operadores és de 3,5 sobre 5. El 31% dels enquestats disposen d'un ample de banda de tres megabytes (MB). Aquest és el més comú per bé que també hi ha un grup important, un 8,2%, que tenen contractat un ample de banda superior als 8 MB.



L'EXPANSIÓ DEL «PHISHING»
Entre els problemes que es detecten a la xarxa, els internautes en destaquen la falta de seguretat pels virus i les estafes electròniques. En aquest sentit, el 44% dels enquestats diuen que han rebut algun cop un correu que demana les claus bancàries, una estafa coneguda amb el nom de phishing. Molt més comú és l'enviament de correu brossa (spam). Un 34% demanen que es prohibeixi i es persegueixi legalment aquesta pràctica mentre que un 26% advoca per fer un registre de les empreses que duen a terme aquestes activitats.


 NOTÍCIES RELACIONADES

>«Engego un moment l'ordinador per revisar el correu»

>Excés de publicitat

>Un mercat inabastable només fent un clic

>Els internautes han reduït el temps que dedicaven a la televisió

>Internet pren espai a la televisió

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.