| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 19 d'abril de 2024


dimecres, 12 de març de 2008
>

Més de dues companyies interessades en Spanair



EL PUNT EFE.

El secretari per a la Mobilitat també va dir ahir que encara no hi ha res decidit sobre la venda de Spanair, que hi ha més de dues opcions sobre la taula, entre les quals, Iberia i Gadair, i que cap és preferent, ja que totes estan en igualtat de condicions. Nadal deixava clar que la venda de Spanair és una «operació mercantil» i que, per tant, la companyia escandinava SAS, propietària de la companyia, acceptarà la «millor oferta» i les institucions no interferiran en les decisions dels mercats. No obstant això, ha volgut deixar clar que la Generalitat i el Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (CDRA) volen que el comprador tingui en compte una sèrie de coses, com ara que el projecte inclogui la creació d'una xarxa de vols domèstics a Barcelona que serveixin d'«alimentador» per omplir els vols intercontinentals. Nadal també ha expressat el seu desig que, quan s'hagi realitzat la compra de Spanair, pugui entrar-hi capital català, si hi ha empreses interessades. El president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Miquel Valls, va dir que l'empresariat català ja ha apostat pel món de l'aviació, ja que hi ha dues companyies amb seu a Barcelona i amb capital català (Vueling i Clickair). En aquest sentit, va manifestar que si el pla de negoci de la companyia aposta per l'aeroport de Barcelona i la companyia compradora té interès a captar capital català, li donaran «facilitats per posar-se en contacte amb aquest capital» i estudiar conjuntament la situació, sigui quina sigui la companyia que finalment compri Spanair. Uns altres dels requisits que segons Nadal hauria de complir l'empresa compradora és presentar un projecte a mitjà i a llarg termini per reforçar la presència a Barcelona i tenir la base o part de la seu de la companyia a la ciutat, amb una aposta pels vols intercontinentals i la renovació de la flota d'avions de Spanair, que és «parcialment antiquada». Nadal també ha dit que el resultat final de l'operació ha de garantir la presència «equilibrada» al Prat de les tres aliances aèries, ja que l'aeroport de Barcelona «no pot quedar a les mans d'una aliança», i a més garantir que hi hagi competència de vols intercontinentals.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>El govern preveu que Barcelona estreni vols a l'Índia i la Xina amb la T-Sud

>La terminal internacional.

>Recollida d'equipatges.

>La zona comercial.

>La façana de l'edifici central.

>El pont aeri.

>L'arribada.

>L'entrada.

>El pont aeri posarà en marxa la T-Sud

>Els mostradors de facturació.

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.