| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 29 de març de 2024


dilluns, 10 de març de 2008
>

La parada virtual

Productesdelaterra.cat és la principal creadora i distribuïdora de roba amb grafismes en llengua catalana

EVA POMARES. Reus

+ A més de dissenys propis, produeix i comercialitza productes de col·lectius, com el famós gat i ruc catalans. Foto: J. FERNÀNDEZ.

Internet ha revolucionat moltes coses, fins i tot el món del marxandatge més actiu socialment. Les tradicionals samarretes reivindicatives que es compren a les paradetes d'associacions, col·lectius polítics o grups de música ja no són solament una manera de finançar i donar suport a un moviment, sinó un negoci com qualsevol altre que té en la xarxa un aliat fonamental.

L'Avellana Digital és una empresa de serveis d'internet nascuda el 2002, que va traslladar la seu de Barcelona a Reus, per «reivindicar que des d'aquí també es pot fer bona feina», segons ha dit Miquel Saperas, un dels tres socis. Ja té 13 treballadors i el principal negoci (dos terços de la facturació) és la creació de logotips, marques, disseny web, promoció, serveis fotogràfics, de redacció i registre de dominis i hosting. Entre els seus clients, l'Ajuntament de Barcelona, Generalitat, ERC, la Universitat de Cantàbria, Sony, Kellog's o Nestlé. Un dels primers productes va ser la descàrrega de sintonies al mòbil. Francesc Compte, un altre dels socis, ha explicat: «Vam veure un forat al mercat quan comprovàvem que totes les sintonies eren de l'estil Papixulo». L'Avellana Digital, una empresa amb un compromís clar amb la llengua catalana i l'activisme social, va apostar per Els Segadors i el Bon dia d'Els Pets, entre les més sol·licitades. Aquest Nadal passat, el govern els ha encarregat la campanya El teu mòbil.cat, que permet saber quins terminals tenen sistema operatiu en català.

Ara fa quatre anys, van decidir posar en marxa el portal comercial www.productesdelaterra.cat, que ha esdevingut la segona font de negoci. «Hi ha molta gent que compra samarretes amb frases en anglès que, un cop traduïdes, no tenen sentit. Volíem normalitzar-ho en català», ha explicat Compte. Al portal es poden comprar fins a 160 models de samarretes i complements, estructurades en diferents col·leccions: Activista, amb grafisme relacionat amb l'independentisme i altres lluites socials; Cultura de Carrer, de roba urbana amb eslògans en català; i Poca-solta, que inclou samarretes «no ofensives, sinó optimistes», amb eslògans de màxima actualitat com: Si he arribat tard és per culpa del tren.



LA SELECCIÓ DELS PPCC

Fa poc han posat al mercat una col·lecció de roba per a infants (Ralet-ralet), i una altra de roba esportiva (Grapa). «Hem creat samarreta, xandall i altres complements de la selecció esportiva dels Països Catalans». Les peces es van vendre en poques setmanes a particulars i clubs esportius de categories inferiors, i ja amplien la col·lecció. La samarreta dels PPCC sortirà en el conegut joc virtual de futbol Pro Evolution Soccer, que compta a les tanques amb el patrocini del portal.

Productesdelaterra.cat té una mitjana de 700 visites diàries i puntes de 9.000. Acaben de renovar el web, que ara és interactiu, i rep fotografies i comentaris de clients.

A l'Avellana ja es plantegen un nou repte: obrir punts de venda de roba físics.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Benefici compartit

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.