| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 20 d'abril de 2024


dimecres, 5 de març de 2008
>

El Consell Escolar avala que les escoles i instituts siguin avaluats

Els Moviments de Renovació Pedagògica i la Fapac aplaudeixen que es retorni al consens del pacte

MARCEL BARRERA. Barcelona
La reforma educativa continua el seu curs imparable, i avui està previst que el polèmic document de bases que el conseller d'Educació, Ernest Maragall, va presentar el 16 de novembre i que va provocar una vaga general en l'ensenyament perdi tota la seva vigència. El Consell Escolar aprovarà aquesta tarda un informe consensuat els últims mesos que avala aspectes clau de la reforma educativa, com ara l'autonomia de centres, la professionalització dels equips directius, l'avaluació dels centres educatius i la carrera docent. En canvi, en el mateix informe s'és molt crític amb altres aspectes, com ara la gestió indirecta dels centres.


+ Un moment de la manifestació a Barcelona contra el document de bases de la LEC, el 14 de febrer. Foto: QUIM PUIG

L'important informe que avui aprovarà el Consell Escolar de Catalunya contindrà molts elements que posteriorment es reflectiran en l'articulat de l'avantprojecte de llei que es coneixerà el 15 d'abril. El conseller Maragall, mentre s'elaborava l'informe, va assenyalar en diferents ocasions que tindria molt present les indicacions del Consell Escolar, un òrgan consultiu que representa la comunitat educativa. En el seu informe, que va avançar ahir El Punt, el Consell Escolar alerta del perill de privatització i assenyala que obrir la porta a la gestió indirecta dels centres és una mesura «controvertida i poc clara». En canvi, avala aspectes clau que ha defensat el conseller Maragall durant les seves conferències per explicar el document de bases, com ara l'autonomia dels centres educatius, la professionalització dels equips directius i l'avaluació dels centres educatius, que el Consell Escolar considera «una peça clau en els processos de millora de l'educació». Sobre aquest aspecte, l'òrgan reconeix que l'avaluació externa «genera preocupació» en el món de l'educació, i que en conseqüència els «processos han de subratllar la necessitat de traslladar a la societat els seus resultats». «És evident –indica el Consell Escolar– que l'autonomia dels centres demana una avaluació per constatar el grau d'assoliment dels objectius proposats.»

D'altra banda, les últimes hores el clima de confrontació social que havia pronosticat el sindicat USTEC-STEs si no es retirava el document de bases i que va arribar al seu màxim grau amb la vaga ge neral en l'ensenyament del 14 de febrer, sembla que ha minvat bastant i les coses tornen al seu curs. Dos dels sindicats convocants de la vaga, CCOO i Fete-UGT, es van asseure amb Educació a la taula del pacte. Per Ricard Aymerich, dels Moviments de Renovació Pedagògica, la reunió de la comissió de seguiment del pacte va ser «important» perquè es va retornar al consens del pacte nacional que s'havia trencat amb el document de bases presentat per Educació. En el mateix sentit es va expressar el president de la federació de pares FAPAC, Walter Garcia, per qui s'ha retornat al pacte. «Estem molt satisfets perquè el capítol del pacte sobre família s'inclourà íntegrament en el projecte de llei».



 NOTÍCIES RELACIONADES

>CCOO es referma en l'acord

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.