«El pla de dinamització turística és com una autopista: ens permet d'arribar fins a un cert punt, però el viatge continua amb noves carreteres que avui estem dissenyant.» L'alcalde de Santa Susanna, Josep Monreal (CiU), va voler recordar en l'acte celebrat a la masia de Can Ratés aquells objectius assolits gràcies a la injecció econòmica del PDT. «No tan sols hem creat producte, com el Centre BTT o l'estació nàutica, sinó que hem sabut gestionar-lo perquè continuï en el futur», va apuntar.
ANAR DE BRACET
Per la seva banda, l'exalcalde i ara president executiu de la Fundació Turística Santa Susanna, Joan Campolier, va insistir en la capacitat de cooperació i en la coresponsabilitat aconseguida entre l'Ajuntament i el sector empresarial «sense la qual no hagués estat possible arribar fins aquí». «Hem aconseguit les marques de turisme esportiu i de turisme de congressos perquè l'objectiu és especialitzar-nos i aconseguir ser una destinació durant tot l'any», va afegir Campolier. Tant la cap de productes turístics de la secretaria general de Turisme, Maria José González, com el director general de Turisme, Joan Carles Vilalta, no van estalviar elogis pels resultats aconseguits gràcies al PDT. «Santa Susanna, amb només 3.150 habitants, ha sabut treballar amb seny un model que li permet combinar la tranquil·litat de viure al poble amb una zona turística de primera línia», va assenyalar Vilalta.
Tant la Generalitat com l'Estat es van comprometre verbalment durant l'acte d'ahir a continuar ajudant el municipi a través d'altres plans de suport al turisme.