| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimecres, 8 de maig de 2024


diumenge, 17 de febrer de 2008
>

Un bon clima entre els professors es considera clau per garantir més qualitat educativa i bons resultats

És una de les conclusions d'una jornada del Centre d'Estudis Jordi Pujol a Banyoles

DANI VILÀ. Girona
Aconseguir crear un bon clima entre el claustre de professorat i la direcció dels centres educatius es considera un dels fets clau per aconseguir més qualitat educativa i més bons resultats. Aquesta va ser una de les conclusions de la trentena de docents que ahir van participar en una jornada de treball a Banyoles impulsada pel Centre d'Estudis Jordi Pujol (CEJP). Els participants van debatre l'organització dels centres i les estratègies perquè siguin institucions eficaces.


+ Un moment de la jornada d'ahir a l'IES Brugulat. Foto: D.V.

La posada en comú de les conclusions dels diversos grups de treball de la jornada d'ahir va evidenciar que la bona sintonia entre els docents d'un centre educatiu és clau per garantir-ne el bon funcionament i assolir els objectius que es fixa la comunitat educativa. El bon clima de treball va obtenir els vots de gairebé tots els presents i s'ha de relacionar amb la motivació dels docents, un altre aspecte clau per obtenir els èxits previstos.

La jornada es va celebrar ahir al matí a l'institut Josep Brugulat de Banyoles i s'emmarca en el projecte educatiu Edu21, que impulsa el Centre d'Estudis Jordi Pujol. Altres elements que es van subratllar entre els presents és que l'administració doni més autonomia als centres, ja sigui des del punt de vista curricular com en l'organització interna o la distribució de l'alumnat. En relació amb els equips directius es considera important que siguin compromesos, transparents i participatius. Més inversió, una avaluació rigorosa dels recursos i una llei estable i despolititzada van ser altres peticions dels assistents en la jornada.

El coordinador del projecte Edu21, Enric Roca, va explicar que la voluntat d'aquest tipus de jornades és «crear una plataforma de visió sobre la realitat educativa i contribuir a la transformació i millora del sistema educatiu». És la cinquena jornada d'aquestes característiques que s'organitza, després de les que s'han fet a Vic, Barcelona, Terrassa i Tarragona.



Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.