| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 9 de juny de 2026


divendres, 15 de febrer de 2008
>

L'Entesa aspira a tornar a fer el ple i tenir els tres senadors per Girona

La coalició entre el PSC, ERC i ICV-EUiA presenta els seus candidats gironins

S.G-A.. Girona
L'Entesa Catalana de Progrés, formada pel PSC, ERC i ICV-EUiA, va presentar ahir els seus tres candidats a senadors per les comarques gironines. La coalició electoral per defensar els interessos del tripartit al Senat, aspira, com el 2004, a tornar a fer el ple i portar els tres candidats per Girona a la cambra alta. En la presentació, els representants de l'Entesa van fer una crida al vot d'esquerres: «Cada vot de menys per a l'esquerra serà un vot de més per a la dreta reaccionària.»


+ Candidats de l'Entesa Catalana de Progrés, ahir a la plaça Miquel Santaló de Girona: Rafael Bruguera (PSC), Jordi Guillot (ICV-EUiA), Joan Carles Bonet (ERC), Miquel Bofill (ERC), Pepa Celaya (PSC), Lluís Maria de Puig (PSC), Iolanda Vila (PSC), Clara Casanovas (ERC) i Ramon Aleu (PSC). Foto: MANEL LLADÓ
L'acte de presentació de la candidatura va ser essencialment una trobada amb els mitjans per fer la foto de grup i declaracions dures contra el PP i suaus contra CiU. «La qüestió en aquestes eleccions és triar entre l'Espanya del nacionalcatolicisme que proposa la dreta o l'Espanya que vol conviure que representa l'Entesa.» Els portaveus de l'Entesa en la passada legislatura i representants de la direcció del grup Ramon Aleu (PSC), Carles Bonet (ERC) i Jordi Guillot (ICV-EUiA) van acompanyar els tres candidats gironins. Miquel Bofill (ERC), Pepa Celaya (PSC) i Lluís Maria de Puig (PSC), i els reserves, respectivament, Clara Casanovas, Iolanda Vila i Rafel Bruguera. Bofill va dir que no li agradava que fos tan clara la victòria de l'Entesa; Celaya, que esperava que es complissin els pronòstics favorables a la candidatura, i De Puig va recordar que el 2004 els van sobrar 25.000 vots respecte del quart senador.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>CAMPANYA PEL DRET DE VOT De LA POBLACIÓ IMMIGRADA
Comissió pels Drets Socials i Polítics de la Coordinadora d'ONG Solidàries (www.solidaries.org/dretavot)


Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.