| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 26 d'abril de 2024


divendres, 15 de febrer de 2008
>

La Berlinale es comença a saturar de drames infantils amb «Feuerherz»



AGÈNCIES. Berlín
La pel·lícula alemanya Feuerherz, centrada en una nena soldat d'Eritrea i immersa en la polèmica sobre la veracitat del que explica, va centrar la jornada d'una Berlinale que entra en la recta final una mica saturada de drames infantils. La història d'una nena de deu anys que el seu pare lliura al moviment d'alliberació d'Eritrea no va acabar de convèncer i va compartir jornada amb el drama d'una dona, interpretada per Kristin Scott Thomas, que va passar quinze anys a la presó per l'assassinat del seu fill, i el film israelià Restless, sobre una turmentosa relació pare-fill a cavall de Manhattan i l'Orient Mitjà. El director de la Berlinale, Dieter Kosslick, havia anunciat que el destí dels nens soldats i altres drames de la infància o les seves seqüeles serien tema preferent d'aquesta Berlinale, i així ha estat. El festival va arribar a la seva penúltima jornada amb una certa sobredosi de segrestos infantils, pederàstia, pares que no volen o no saben estimar els seus fills i, ara, nens soldat. Un tema massa seriós per plantejar-se amb mitges veritats i mediocritats. Feuerherz, que es podria traduir per «cor de foc», dirigida per Luigi Falorni, està basada en el best-seller del mateix títol de Senait Mehari, una eritrea-alemanya que diu haver viscut els fets que narra. Ahir, però, un seu antic company de classe pregonava a qui el volia escoltar que la història és completament falsa.

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.