| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 25 d'abril de 2024


dimarts, 12 de febrer de 2008
>

Penedès Meeting Point

El sector del cava i del vi de la DO Penedès comença a apostar de manera decidida per l'enoturisme

el reportatge

ALBERT MERCADER. Vilafranca del Penedès

HABITACIONS AMB VISTES. Iniciar el dia amb vistes des de l'habitació, després anar a veure les «perles» modernistes de la comarca i a la tarda visitar algun celler i provar algun vi de la zona abans de sopar i anar a dormir enmig de pàmpols. Turistes i vi. El calaix comença a sonar.

Ara fa dos anys la Cambra de Comerç de Barcelona va presentar un estudi, el pla estratègic del turisme del vi i del cava de l'Alt Penedès, en el qual es parlava de les potencialitats que tenia el territori de la DO Penedès o, més ben dit, del tren que estava perdent el territori, el del turisme. Els cavistes i els elaboradors de vi van posar els ulls com a taronges quan se'ls va parlar del Napa Valley, a Sant Francisco, del Barrossa Valley, a Austràlia o de l'oferta a Alemanya, amb les rutes del vi que estan funcionant des de fa anys. Se'ls va explicar, per exemple, que a Austràlia el 30% de tots els cellers oberts al públic disposen d'un servei de restauració i un 15% ofereixen allotjament al mateix celler. I quan es va posar xifres de visitants com ara els 300.000 visitants a l'any que reben els australians o els 100.000 visitants que es desplacen per anar a veure els cellers de Bordeus es van acabar de convèncer. Va ser llavors quan els escèptics es va convertir en els grans defensors de l'enoturisme.

La tècnica del consorci de promoció turística de l'Alt Penedès, un ens creat pel Consell Comarcal ara fa nou anys, Núria Sala, explicava ahir que el pla de la Cambra de Comerç s'ha convertit en «el full de ruta, en la pauta a seguir» del sector. Sala comptava fins a 15 masies que en els darrers anys han apostat per l'allotjament rural amb una oferta basada en l'atractiu de la vinya i el vi i explicava que hi ha dos hotels de cinc i quatre estrelles que basen també la seva oferta en aquest missatge. La tècnica en turisme ho explicava amb la passió d'aquell professional del sector que sap que té a les mans un nou paquet turístic amb enormes potencialitats i la seva cara reflectia il·lusió quan desplegava l'oferta que inclou el darrer mapa de l'oferta d'enoturisme de la DO Penedès. En aquest mapa es relacionen fins a 11 empreses de serveis turístics lligats al món vitivinícola que en els darrers anys han nascut com a bolets gràcies a l'impuls de l'enoturisme.

Fa poques setmanes, Sala era a Madrid, al Fitur, per vendre les excel·lències del Penedès i oferir aquest mapa, el primer missatge de la campanya Enoturisme Penedès, l'aroma d'una terra, la filla de les Rutes del Vi i del Cava que ja s'han fet grans i que han deixat de ser atractives per a uns turistes més globals que no només volen anar a passejar entre vinyes i olorar la flaire de la terra humida.

Els professionals del consoci estan treballant ara per presentar en els propers dies tot el material d'aquesta nova marca Enoturisme Penedès, que recull tota l'oferta i per penjar a internet el nou lloc web, conscients que més del 50% dels turistes que volen aprofitar el cap de setmana per passejar pel Penedès accedeixen a la informació a través de la xarxa. Des del 2006 han començat a canviar algunes coses al sector. La majoria de fullets dels cavistes eren fins llavors només un catàleg amb fotografies dels seus productes. Ara la majoria ja informen dels horaris de les visites que organitzen.



Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.