| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 26 d'abril de 2024


dissabte, 9 de febrer de 2008
>

L'educació és un dret, no una mercaderia

Es vol reformular el sistema d'ensenyament públic oblidant que fa quatre dies es va signar el Pacte Nacional per a l'Educació. Volem un llei catalana, però que sigui útil per avançar en un servei públic més equitatiu i cohesionat

opinió
Secretari general de la Federació d'Ensenyament de CCOO de Tarragona


ANTON ROSELLÓ..

+ El conseller d'Educació, Ernest Maragall, l'any passat, parlant amb alumnes de l'Institut Mar de la Frau de Cambrils. Foto: JUANPE RODRÍGUEZ

L'arribada del 2008 ha coincidit amb la presentació d'un document de bases per a una nova llei d'educació. Aquest document va acompanyat d'una ofensiva mediàtica dirigida que pretén justificar que cal reformular el sistema d'ensenyament públic.

El conseller Maragall sembla oblidar que fa quatre dies es va signar el Pacte Nacional per a l'Educació, ja que en aquestes bases hi ha propostes que hi són clarament contràries. Des de CCOO no podem admetre que es privatitzi la gestió dels centres públics per estimular el negoci de les patronals, i tampoc podem tolerar que es modifiquin les nostres condicions sense negociar amb la representació legal dels treballadors i treballadores de l'ensenyament.

No som contraris al fet que s'elabori una llei catalana d'educació –de fet és un dels acords del Pacte Nacional per a l'Educació–; però volem una llei útil per avançar en la configuració d'un servei públic educatiu més equitatiu i cohesionat. L'educació obligatòria ha de ser gratuïta per garantir la igualtat d'oportunitats d'infants i joves; per això no podem acceptar que es renunciï al control, l'ordenació i la planificació dels centres sostinguts amb fons públics.

Des de CCOO volem una llei que identifiqui les necessitats educatives reals dels centres educatius i que posi els mitjans materials i humans necessaris per tal d'atendre-les. Això s'ha de fer d'acord amb uns criteris que adeqüin la pràctica educativa i la constitució dels equips docents i educatius a la realitat de l'alumnat i el territori, els quals han de gestionar basant-se en la participació, la capacitació, el treball en equip, els estímuls professionals i el lideratge compartit. Per acabar, cal que el sistema s'organitzi amb una avaluació transparent i objectiva dels centres educatius i dels professionals vinculada a les funcions pedagògiques i educatives que desenvolupen.

CCOO exigim que es retiri el document de bases de la llei d'educació i s'obri un procés de negociació. Aquesta no és la llei que necessita la societat catalana, ni les famílies, ni el sistema educatiu. La vaga del 14 de febrer és, doncs, perquè l'educació és un dret i no una mercaderia.





No podem renunciar al control, l'ordenació i la planificació dels centres sostinguts amb fons públics




Des de CCOO exigim que es retiri el document de bases de la llei d'educació i s'obri un procés de negociació, perquè aquesta no és la llei que necessita la societat catalana, ni les famílies, ni el sistema educatiu


Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.