| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 9 de juny de 2026


dilluns, 4 de febrer de 2008
>

Aules en moviment a Salt

L'estrena d'una escola, els trasllats de centres i la construcció d'un institut nou refan el mapa escolar

DAVID BRUGUÉ. Salt
El panorama escolar a Salt canviarà radicalment a curt termini. A la ja anunciada creació d'una escola –es preveu que 450 nens s'incorporaran a P3–, s'hi ha d'afegir que Educació i l'Ajuntament estan a punt de tancar un acord que representarà la creació d'un nou centre de secundària. Tot plegat, afegit als trasllats entre el març i el setembre de l'IES Vallvera i l'escola Devesa, la construcció d'un edifici a la zona de la Gasol per a l'escola del Gegant del Rec i la creació de la tercera llar d'infants municipal. Amb tots aquests canvis, segons l'alcaldessa, Iolanda Pineda, s'intentaran suplir totes les urgències que té el municipi des del punt de vista d'equipaments educatius.


Salt té en aquests moments greus problemes de saturació a primària. D'acord amb les dades del padró, s'espera que el curs que ve uns 450 nens s'incorporaran a P3. Això, amb els equipaments actuals, és impossible d'assumir. Per això s'aprofita el trasllat de l'IES Vallvera a les noves instal·lacions per fer caramboles i s'anuncia, a més, la creació d'un nou institut.



UN IES AL PLA DE SALT.
Educació ha demanat a l'Ajuntament la cessió d'un terreny situat a la part de darrere del CAP que s'està construint al passeig del Marquès de Camps i la futura comissaria dels Mossos d'Esquadra. Està qualificat com a equipament esportiu, però després de llargues negociacions, s'ha acordat la requalificació com a equipament educatiu.

L'Ajuntament, ha explicat Pineda, cedirà el terreny però no el lliga a cap ús concret: és a dir, serà per a un equipament educatiu però el consistori no estableix que hagi de ser un IES. En canvi, el director territorial a Girona, Andreu Otero, té clar que aquesta serà la seu de l'edifici que ha de substituir l'actual SES del costat de l'Espai Gironès, actualment en mòduls. No té data, però Otero està disposat a donar-hi la màxima prioritat tan bon punt pugui disposar del terreny. A partir de l'adjudicació, caldran sis mesos per redactar el projecte i uns quinze d'obra. Aquest IES ha de contribuir a aturar, segons diu, la marxa d'estudiants a altres municipis. Tindrà tres línies d'ESO i dues de batxillerat.



EL GEGANT DEL REC.
Aprofita un aulari concebut per fer de parvulari i que s'ha anat ampliant amb diversos mòduls. Els pares han demanat un lloc definitiu, i de les diverses opcions plantejades s'ha optat per crear una escola en uns terrenys a prop de la Gasol qualificats com a sòl industrial i tèxtil. Pineda es compromet a desencallar urbanísticament aquest projecte durant el 2008. Otero recorda que primer s'ha d'urbanitzar el sector i afirma que probablement hi haurà una cessió anticipada de terreny. Mentre no es fa l'edifici, l'escola creixerà amb mòduls. Quan estigui feta, l'actual Gegant del Rec serà la tercera llar d'infants municipal.

EL DEVESA.
Actualment als mòduls del costat del Mas Masó, el curs vinent es traslladarà a l'actual IES Vallvera, que canvia de situació. Educació hi haurà de fer algunes obres per adaptar l'institut com a escola; de fet fa anys ja havia estat per a primària.

NOU CENTRE.
Als mòduls on hi ha ara el Devesa s'hi posarà en marxa un nou centre escolar, només amb P3. Serà el tercer que passa per les instal·lacions els últims anys. La creació d'aquest nou CEIP es justifica perquè amb les dades del padró per al curs vinent es preveu la incorporació de prop de 450 nous alumnes de P3, cosa que significa un dèficit de places. No se sap encara on es farà l'escola definitiva.


 NOTÍCIES RELACIONADES

>El trasllat de centres, una escola nova i un institut nou refan el mapa escolar de Salt

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.