| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 26 d'abril de 2024


dilluns, 4 de febrer de 2008
>

El PSC promet invertir 12.685 milions



EL PUNT.

El debat sobre el futur de les infraestructures catalanes, i més concretament la xarxa ferroviària, s'ha convertit en un argument central de la campanya electoral pels comicis estatals del mes de març vinent. Dissabte, sense anar més lluny, la cap de llista del PSC per Barcelona, Carme Chacón, afegia un nou element de discussió quan va presentar les propostes del seu partit en la matèria. En total, els socialistes catalans es comprometen a invertir 12.685 milions d'euros, dels 34.500 que ja contempla la disposició addicional tercera de l'Estatut, en els ferrocarrils del país. D'aquesta suma, 6.135 milions anirien a Rodalies, amb la construcció de la línia orbital Vilanova-Mataró i el ramal Cornellà-Castelldefels, el desdoblament dels trams Montcada-Vic i Arenys de Mar-Blanes i l'obertura del traçat de mercaderies el Papiol-Mollet per a servei de viatgers.

La proposta del PSC també afecta la xarxa d'alta velocitat, el TAV, on s'invertirien fins a 4.190 milions d'euros. Una suma que es destinaria a rematar la construcció de la línia que ha d'unir Barcelona i la frontera francesa, així com la connexió del TAV a Tarragona amb el corredor del Mediterrani, que actualment ja comunica Barcelona amb València a través de l'Euromed. També es vol millorar la xarxa de mercaderies, amb la construcció d'un tercer carril per adaptar a l'ample de via europeu el tram entre el port de Barcelona i el túnel transpirinenc del TAV.

Aquest pla ja ha aixecat recels entre la resta de formacions polítiques catalanes, que dubten de la voluntat política del PSOE per dur-lo a la pràctica amb l'argument que, a hores d'ara, ni tan sols s'ha concretat el traspàs de rodalies.



Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.