| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 18 d'abril de 2024


diumenge, 3 de febrer de 2008
>

Obres en ruta

Un repàs exhaustiu de les obres i els projectes de les diferents administracions a les carreteres gironines

ORIOL MAS. Girona
N-II, AP-7, anella de les Gavarres, Olot-Girona, eix pirinenc o les carreteres d'accés a la costa. Totes aquestes infraestructures fa anys que són a l'ull de l'huracà, i protagonitzen cues i reivindicacions d'ampliacions. Aquest dèficit històric ha fet que ara les comarques gironines siguin un niu de projectes, obres i inauguracions. Entre l'Estat, la Generalitat i la Diputació es treballa en desenes de carreteres, de les més globals a les més locals, per canviar el mapa i agilitzar els desplaçaments del trànsit gironí.

«Girona ara fa el tomb». Així defineix el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, el moment que ara viuen les comarques gironines en la planificació i execució d'obres viàries. L'acte de la Cambra de Comerç en què Acesa va anunciar el calendari de l'ampliació de l'autopista escenifica, segons el conseller, aquest canvi de direcció en què velles reivindicacions històriques s'estan materialitzant amb màquines i operaris que treballen sobre el terreny. El condicionament de la carretera de Girona a Santa Coloma, el desdoblament de l'N-II de Fornells a Caldes, el de Figueres a Roses, de Palamós a Palafrugell i de dos trams de la variant de Santa Cristina o la variant de Besalú serveixen al conseller per defensar l'obra dels dos últims governs. I projectes com ara els desdoblaments de Serinyà a Banyoles i de Castell d'Aro a Palamós són ara els més immediats, i després els hauran de seguir la nova carretera de Blanes a Lloret o les ampliacions a quatre carrils de Llofriu fins a Medinyà, per exemple.

Això per part de la Generalitat, perquè per part de l'Estat, un cop acabat el desdoblament de l'A-26 d'Olot a Besalú, les variants de Ribes de Freser i la collada de Toses són les obres en un estat de tramitació més avançat. En el millor dels casos, però, no començaran abans d'un any com a mínim. I pel que fa a l'N-II, la part sud entre Maçanet i Sils està ja en fase d'obres, i la continuació cap a Tordera pel sud i entre Medinyà i Orriols pel nord són les pròximes que es faran. El nus de comunicacions que hi haurà al voltant de Figueres, on han de coincidir per una banda els desdoblaments de conjunts de l'N-260 i l'N-II –amb una variant de tres carrils per sentit a l'est de Figueres–, té caràcter d'«urgència», segons el delegat del Ministeri de Foment a Girona, Lluís Mestras. A més, hi haurà també l'ampliació de l'autopista a tres carrils per sentit, completant l'enllaç Figueres Nord, que el conseller Nadal ha assegurat que «està pactat» amb Acesa.

Entre tot aquest reguitzell d'obres que vindran, però, encara queden punts conflictius en què s'espera alguna solució. La Bisbal, les Preses o Llambilles en són alguns, i els futurs estudis que apareguin de desdoblaments com ara l'N-260 i l'N-II o de condicionaments com ara la carretera d'Amer a Girona segur que es miraran amb lupa des del territori perquè no afectin més del que sigui estrictament necessari. Com passarà també amb el ritme de planificació i execució dels treballs, perquè després de l'experiència amb l'N-II entre Fornells i Caldes –amb massa anys d'obres per tant pocs quilòmetres–, aquest promet ser un dels cavalls de batalla.

La societat gironina fa anys que demana obres que clamaven al cel. Ara vindrà el torn de reclamar que es facin bé i de pressa.





Estudi informatiu - Aquesta és la fase en què es fa una primera aproximació al projecte: es defineixen les alternatives de traçat i es fa una anàlisi de l'obra que llavors se sotmet a la declaració d'impacte ambiental perquè compleixi els requisits ambientals

Projecte constructiu - Un cop rebudes les al·legacions, s'adjudica la redacció del projecte constructiu, en què es detalla com serà el traçat i com es faran les obres

Licitació d'obres - Després es licita el projecte perquè s'hi presentin les empreses constructores interessades

Adjudicació d'obres - Entre els candidats s'escull l'empresa que farà les obres seguint criteris com ara la proximitat o el preu. Al cap de poques setmanes comencen les obres


 NOTÍCIES RELACIONADES

>C-32 fins a Blanes i Lloret

>La carretera de Santa Coloma, acabada.

>Desdoblament de l'eix transversal.

>Obres entre Vidreres i la costa d'Alou.

>El tercer carril de l'AP-7

>Variants a la C-31

>Carretera de la vergonya

>Banyoles-Besalú, el 2009

>Anella de les Gavarres

>L'N-II, ara a la part sud

>L'eix pirinenc, amb el túnel de Tosses i variants a Ribes, Campdevànol, Ripoll i Sant Joan de les Abadesses

>Els dibuixos de Nadal.. Nadal descarta el desdoblament de l'anella de les Gavarres entre Llagostera i Girona

>Peatge a l'ombra per a grans obres

>Les variants de Verges, la Bisbal, Llambilles i les Preses, pendents de resoldre's

>La diputació té una quinzena d'obres en marxa d'eixamplament de carreteres locals i secundàries

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.