| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dilluns, 15 de desembre de 2025


dissabte, 2 de febrer de 2008
>

Maresme. Consens a Argentona perquè el traçat del tren orbital no «trinxi» Traià

La Generalitat, l'Ajuntament i els veïns acorden que el nou transport passi pel marge dret de la riera

ADELA GENÍS. Argentona
Argentona ha acordat amb la Generalitat un nou traçat que no passi pel marge esquerre de la riera i que no «trinxi» els veïnats de Sant Jaume de Traià i la Pujada. Aquesta és la principal preocupació que tenien pagesos, grups ecologistes, veïns i partits polítics. Ara, el nou traçat que passa pel marge dret –es farà un túnel amb una tuneladora que passarà per sota la riera– travessarà Can Negoci i l'estació estarà situada, encara que no és l'emplaçament definitiu, a la plaça del Molí. Una altra de les novetats és que més del 80% del traçat del tren orbital a Argentona serà subterrani perquè no tingui un gran impacte paisatgístic i visual.


Acord total amb el nou traçat que ha presentat la Generalitat. Els veïns d'Argentona van demostrar dijous al vespre al Saló de Pedra el gran interès que hi ha en què aquest nou transport públic sigui una realitat però no el volen «a qualsevol preu».

L'enginyer encarregat del projecte, Jordi Julià, va explicar els canvis que suposarà el nou traçat. Es calcula que el 80% del tram que passi per Argentona serà subterrani –amb túnels, falsos túnels i pantalles– per tal que l'impacte ambiental, sonor i visual sigui mínim. El tren sortirà de Mataró pel barri de Cerdanyola i pujarà per la riera per un túnel. «El tren sortirà d'Argentona, seguirà fins al polígon nord, acostat al màxim a la muntanya i entrarà per Parpers», va aclarir Julià. Hi haurà trams on el tren quedarà ensotat, seguint la carretera, com ara a la zona de l'estació, on es planeja construir-hi un aparcament. «S'ha de pensar on es deixaran els vehicles i deixar prou espai perquè hi arribin els autobusos», va afegir Julià.

Tot i que s'ha ideat que la nova estació sigui prop de la plaça del Molí, no es descarta que encara es baixi una mica més, perquè d'aquesta manera sigui a la vora del nucli urbà i que els ciutadans hi puguin arribar a peu. El regidor d'Urbanisme d'Argentona, Xavier Collet, va assegurar que el nou traçat «està consensuat». Collet també va explicar que han quedat enrere els tres traçats anteriors que passaven per Sant Jaume de Traià i el marge esquerre de la riera.

Des de la plataforma de Sant Jaume de Traià, Oriol Marfà va destacar el valor paisatgístic d'aquest espai natural. «És la joia de la corona argentonina», va dir Marfà. Des de l'entitat ecologista Natura, Oriol Bassa, també va ressaltar la necessitat de salvaguardar els aqüífers, la vall de Riudemeia i les zones agrícoles ja consolidades. Bassa també va alertar de la contaminació acústica que ara suposa l'autopista. El representant de la Unió de Pagesos, Pep Riera, va criticar les administracions per la falta de sensibilitat cap als territoris. «Sembla que ho facin des dels despatxos i no vagin als llocs», va assegurar Riera. Des de l'associació de veïns, Xavier Peguera, també va demanar a les entitats que s'adherissin al manifest que han elaborat, en què es demana, sobretot, que es respectin els valors paisatgístics del poble. Els veïns es mostren satisfets perquè les aportacions que s'han fet des de l'associació s'han tingut en compte a l'hora d'elaborar el nou projecte.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Maresme. Connectats amb Granollers, Mataró i Barcelona

>El traçat del tren orbital d'Argentona no passarà ara pel veïnat de Traià

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.