| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 10 de maig de 2024


dijous, 31 de gener de 2008
>

El turisme català esquivarà la crisi perquè es basa en congressos, segons Huguet

L'any passat Catalunya va rebre 15,2 milions de turistes estrangers i es consolida com la primera destinació de l'Estat

EVA POMARES AGÈNCIES. Madrid
El conseller d'Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat, Josep Huguet, va assegurar ahir que el turisme català podrà mantenir-se davant d'una recessió econòmica eventual tenint en compte que aquest es basa sobretot en el turisme de congressos i negocis, caracteritzat per un nivell adquisitiu mitjà alt. A més, va assenyalar l'existència de «borses» de potencials visitants procedents de països emergents, en especial, de l'est d'Europa. Huguet va fer aquestes declaracions en el decurs d'una visita a l'estand de la Generalitat de Catalunya a la Fira Internacional de Turisme (Fitur), que es va inaugurar ahir a Madrid. Catalunya va rebre 15,2 milions de turistes estrangers durant el 2007 i es consolida com la primera destinació turística de l'Estat.


Segons Huguet, el turisme català té recursos estructurals «favorables» amb els quals pot afrontar una eventual recessió tot i que les «turbulències» en la borsa i l'economia espanyola puguin influir en la butxaca dels ciutadans. Huguet es va referir així al turisme de convencions i congressos. «És evident que hi ha turbulències a la borsa que poden afectar la capacitat adquisitiva de les famílies, però aquest tema conjuntural, negatiu en el cas català, pot quedar compensat pels temes estructurals que són favorables. Un és la transformació creixent del model de sol i platja en un turisme més de congressos, de negocis, de cultura de ciutat. Aquest turisme no es veurà tan afectat per les restriccions», va indicar.

Segons les dades fetes públiques ahir, a Catalunya el nombre de visitants estrangers ha augmentar un 1,6%, fins als 15,2 milions, i s'ha tornat a situar com la primera destinació turística de l'Estat, amb la qual cosa ha batut un any més rècord en arribades. Catalunya ha estat la destinació preferida de l'Estat pels turistes procedents de França (51,9% del total), Itàlia (40,6%), els Estats Units (33,5%), els Països Baixos (33,3%), Bèlgica (32%) i Suïssa (28%). En el cas dels turistes procedents d'Alemanya, Catalunya ha estat la principal destinació no insular (13,5%). Per mercats d'origen, França i el Regne Unit han estat els principals mercats emissors (generen gairebé la meitat del turisme estrangers). Així, França concentra un 31,8% del total d'aquest mercat, seguit de Regne Unit, amb un 14,8%. A continuació hi ha Itàlia (9,7%) i Alemanya (8,9%).

El Departament d'Innovació, Universitats i Empresa va destacar el comportament dels turistes procedents dels Estats Units; tot i que representen un 2,5% del total del turisme estranger, el nombre de visitants estatunidencs ha crescut un 21,3%. També destaca l'increment del nombre de turistes procedents dels països nòrdics, d'un 26,2% respecte a l'any anterior.

L'oci i les vacances han estat el principal motiu del viatge dels turistes estrangers a Catalunya (78,3%, amb una variació interanual d'un 5,1%). Tot i així, les destinacions catalanes han rebut un 30% del turisme estranger que ha viatjat a l'Estat per motius professionals. Pel que fa a la desestacionalització, aquest any s'ha tornat a constatar la tendència progressiva a la redistribució de fluxos turístics al llarg de l'any, i ha estat particularment destacada entre el turisme alemany, italià i britànic.



PERNOCTACIONS


Catalunya ha rebut 14,6 milions de viatgers (un 1,7% més) en establiments hotelers que han generat 42,5 milions de pernoctacions (un 1,3% més). En el conjunt de l'Estat, Catalunya ha estat la segona destinació, amb un 17,2% dels viatgers i un 15,4% de les pernoctacions totals.

El turisme estranger és el que ha generat més volum de viatgers (56,7%) i pernoctacions (62,5%), i estades mitjanes més llargues, amb resultats interanuals creixents: 3,7% en viatgers i 2,4% en pernoctacions. El mercat català ha generat més de la meitat del total d'afluència de l'Estat, amb un 53,7%. D'altres comunitats autònomes, destaca el volum de viatgers generat per la Comunitat de Madrid (12,4%) i el País Valencià (6,4%).

Les marques Barcelona, Costa Brava i Costa Daurada han allotjat gairebé un 75% del total de viatges i pernoctacions dels establiments hotelers catalans. Els creixements més destacats es constaten a les marques Costa del Garraf (8,2% de viatgers) i Barcelona (6,5% de viatgers i 4% de pernoctacions).



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Huguet diu a Fitur que el turisme català esquivarà la crisi, perquè es basa en congressos

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.