| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 14 de maig de 2024


dimarts, 29 de gener de 2008
>

Sexe, sorra, sol i Sagrada Família

Un 27% dels turistes encara identifiquen Catalunya amb el turisme de sol i platja, però un 15% ja opten pel cultural

M.A. LUQUE. Barcelona

+ Turistes baixant de l'autobús a la Sagrada Família. Foto: Q. PUIG

Sexe, sorra i sol eren els conceptes amb els quals els turistes europeus definien Catalunya. El model de turisme de borratxera, però, s'està esgotant, o almenys això és el que assegura l'estudi presentat ahir per la Generalitat. Sol, cultura i clima són ara les paraules que fan servir els visitants per definir Catalunya.

De fet, la cultura és l'aspecte més valorat pels 3.766 enquestats que han visitat Catalunya –un 41%–, seguit de la natura –un 24%– i les sensacions –un 15%–. Els menys valorats són la neteja i els sorolls –un 14%–, les infraestructures –un 9%– i el nivell de preus –un 8%–. A més, els visitants puntuen amb un 8,3 sobre 10 l'oferta cultural que es troben a Catalunya. Es tracta de la màxima puntuació d'aquesta escala de valoració, que se situa per sobre de l'oferta comercial, amb un 8,1, i de l'entreteniment i la diversió, amb un 8. Els turistes valoren amb un notable alt, un 8 de puntuació mitjana, l'oferta turística de Catalunya.

Segons l'estudi, Turisme de Catalunya representa una marca molt diversificada. Tot i així, els productes que més defineixen el Principat són l'oferta de sol i platja, amb un 27%, i el turisme cultural, amb un 15%. El conseller d'Innovació, Universitats i Empreses, Josep Huguet, va assegurar que Catalunya «està molt ben situada, és una destinació madura i un referent en l'àmbit cultural i de sol i platja». Huguet va indicar: «No hem de menysprear el turisme de sol i platja», ja que suposa un avantatge. Això sí, hi va afegir que cal anar estenent el producte cultural.

La importància del turismes de museus i monuments per a Catalunya queda reflectit per una altra dada: un 70,5% dels turistes visiten Barcelona i només un 33,7% visiten la Costa Brava, independentment d'on pernoctin. Huguet va assenyalar que la capital catalana «ha de fer de palanca per impulsar la desterritorialització del turisme».

Segons l'enquesta, un terç dels visitants afirmen que Catalunya no és comparable amb cap altra part del món, però un 10% sí que la comparen amb França i un 8%, amb Itàlia. Altres enquestats fan la comparació amb ciutats com ara París i Madrid.

L'estudi, que també ha enquestat 3.627 turistes potencials que resideixen en els principals mercats emissors, afirma que un 83% d'ells coneixen Catalunya. Els visitants europeus identifiquen el Principat amb el paisatge, el bon clima, el patrimoni, les festes populars, les tradicions i les bones platges.



LES DEU MARQUES A FITUR
Turisme de Catalunya tindrà un estand de més de 2.000 metres quadrats a la Fira Internacional de Turisme (Fitur). En l'edició d'aquest any hi estaran representades les deu marques del territori: Barcelona, Costa Brava, Costa Daurada, Costa del Garraf, Catalunya Central, Pirineus, Terres de Lleida, Terres de l'Ebre, i per primer cop es presenta l'oferta turística del Maresme amb la nova denominació Costa de Barcelona-Maresme.

Els visitants també podran fer un vol virtual per recórrer itineraris com ara el del Camí de Sant Jaume de Catalunya, que s'articula sobre l'eix Sant Pere de Rodes-Montserrat-Alcarràs. Aquest serà el primer acte de promoció que es portarà a terme aquest any i que se centrarà a captar turisme procedent d'Itàlia.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>La cultura és l'aspecte de Catalunya que més valoren els turistes

>La cultura és l'aspecte de Catalunya que més valoren els turistes

>La cultura és l'aspecte de Catalunya que més valoren els turistes

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.