| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 25 d'abril de 2024


dimecres, 23 de gener de 2008
>

El 6% del dèficit fiscal permetria pagar el gros de les infraestructures previstes a Tarragona fins al 2010

El conseller Joan Puigcercós argumenta la necessitat d'un nou finançament

Ò.M.J.. Tarragona
Amb 1.194 milions d'euros, és a dir, amb només un 6% del dèficit fiscal de Catalunya del 2005 que va xifrar l'estudi de la fundació Josep Irla que ha fet seu ERC, es podrien cobrir les principals inversions previstes al Camp i l'Ebre, per part de l'Estat o de la Generalitat, en matèria d'infraestructures. Aquest és el missatge territorialitzat que va subratllar ahir el conseller republicà de Governació, Joan Puigcercós, en una conferència a la Cambra de Comerç de Tarragona.


+ Visita a l'ajuntament de Tarragona. Foto: EL PUNT.

El discurs, amb el títol Fem funcionar Catalunya, és el mateix que Puigcercós ja va edificar en una intervenció a la Cambra de Comerç de Manresa, i posteriorment a Girona, per convèncer els agents econòmics de la necessitat d'un nou finançament per a Catalunya que apropi el país a l'idíl·lic concert econòmic de què gaudeixen el País Basc o Navarra, que diuen que tenen garantits un 70% més de recursos per habitant que el model de finançament actual a Catalunya. Aquest, però, ha de ser renegociat abans del mes d'agost, en el marc del nou Estatut, i per això Puigcercós, en nom d'ERC i alhora en defensa de l'ambició del govern d'entesa, va fer ahir una nova crida a «un acord parlamentari ampli i consistent» i al «compromís de la societat en general i dels sectors econòmics en particular».

Amb un 6% dels prop de 19.000 euros a què l'informe Irla estima que va pujar el dèficit fiscal català del 2005, equivalent a 2,4 vegades el PIB del Tarragonès i a 128,3 vegades el del Priorat, es podrien enllestir els principals projectes en execució a la demarcació fins al 2010. Es podria millorar la línia Reus-Móra d'Ebre (10 milions) i es podria fer l'adaptador ferroviari a l'Aldea (10 milions), l'autovia A-7 fins al límit del País Valencià (435 milions), l'autovia A-27 de Tarragona a Lleida (270 milions), la C-51 des d'Albinyana fins a Valls (48 milions), la C-14 de Reus a Alcover (39 milions) o el condicionament entre l'Aragó i l'eix de l'Ebre (30 milions). També es podrien fer els accessos a l'aeroport de Reus (27 milions) i fins i tot les inversions previstes al mateix aeroport (195 milions) o al port de Tarragona (130 milions) fins al 2010.

Al marge de les excel·lències d'un finançament més just, el conseller republicà també va preveure en la reforma del model educatiu i en l'aposta per la recerca i per l'administració electrònica, els altres motors, al marge de la benzina econòmica, per fer de Catalunya un agent estratègic del sud d'Europa.

El conseller de Governació i Administracions Públiques va fer ahir una visita institucional a l'ajuntament de Tarragona, on es va reunir amb l'alcalde socialista Josep Fèlix Ballesteros i amb el portaveu republicà Sergi de los Ríos. També va signar el llibre d'honor.

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.