Mireia Mata, aficionada al cant improvisat, que l'any passat va succeir el berguedà Francesc Ribera Titot, ha conservat el títol després de ser una dels vuit finalistes d'un concurs en què el jurat va prendre una decisió sense precedents, com és la de desqualificar els dos finalistes, Brillant i Belda.
El procés per a l'elecció del nou rei o reina va començar a les vuit del vespre, amb una primera eliminatòria entre disset aspirants, d'entre els quals n'havien de sortir sis, que havien d'acompanyar en l'última fase la reina titular, Mata, i el rei de l'edició del 2005, Francesc Ribera. Després de la decisió del jurat, Mata iguala en el rècord de títols, dos, Mireia Mena, cantant del grup De Calaix, que va guanyar les dues primeres edicions del concurs. L'escenari de la trobada va ser la sala de la Societat la Fraternal d'Espolla.
D'altra banda, també es van celebrar dissabte les activitats paral·leles previstes, com ara la presentació del llibre Romances y trovos del Ciego Corrales, a càrrec de l'autor, Ángel Rodríguez Lozano, així com la inauguració de l'exposició Glosadors del segle XXI, amb imatges del fotògraf lleidatà Oriol Clavera, que va obtenir el primer premi del 7è Concurs de Fotografia Toni Sirera. A la tarda es va celebrar un taller de tècniques de glosat menorquí, a càrrec de Miquel Ametller, a més d'un taller d'iniciació al glosat per als més joves, a càrrec de Francesc Tomàs Panxito.