| |||||
|
dimarts, 8 de gener de 2008 > Imatges de superació
La Fundació Mas Albornà edita el seu primer calendari social amb cares famosesel reportatge ALBERT MERCADER. Vilafranca del Penedès
El periodista Antoni Bassas amb la Montse, la periodista Mònica Terribas amb el Guillem, el futbolista Leo Messi amb el Juan Carlos, l'escriptor Jordi Llavina amb l'Antoni, el periodista Albert Om amb la Divina, la periodista Mari Pau Huguet amb l'Eloi, el futbolista Thierry Henry amb el Rossend, l'excap de colla dels castellers de Vilafranca Lluís Esclassans amb el Juanín, el periodista Xavi Torres amb el Jordi, el periodista Manel Fuentes amb la Raquel, el futbolista Xavi Hernández amb la Laura i l'exjugador d'hoquei patins Santi Carda amb la Jasmín. Són els vint-i-quatre personatges que apareixen en el primer calendari social que ha editat la Fundació Mas Albornà, l'entitat sense ànim de lucre que treballa des de fa quaranta anys amb la finalitat d'integrar socialment i laboralment persones adultes amb disminucions psíquiques, mentals, sensorials o físiques de l'Alt Penedès. El calendari de l'entitat penedesenca, la primera empresa de serveis de la comarca, s'ha convertit en l'almanac més popular d'aquestes festes. La idea va gestar-se en una reunió dels patrons de l'entitat després de la proposta que va fer el director del setmanari El 3 de Vuit, Ricard Rafeques, i es va dur a terme gràcies a l'impuls del periodista de TV3 Xavi Torres, amic personal de Rafeques i persona molt lligada a l'esport de base vilafranquí, el qual «va obrir moltes portes». El resultat d'aquest treball col·lectiu va ser un conjunt d'imatges captades per Santi Cabezas i un text introductori de l'escriptor Jordi Llavina que van servir com a acompanyament d'un calendari del qual es van editar prop de 6.700 exemplars. Gran part dels exemplars es van repartir abans de les festes de Nadal dins del setmanari penedesenc i la resta, prop de 700, han estat repartits entre diversos ciutadans de la comarca, empreses i col·lectius. Cristina Barbacil, responsable de comunicació de Mas Albornà, assegura: «L'objectiu de l'edició del calendari mai va ser treure un benefici econòmic, sinó convertir-lo en un element que servís per donar a conèixer l'entitat a la comarca i arrelar-nos encara més al territori.» Aquestes festes de Nadal el calendari s'ha convertit en l'element més buscat dels veïns de l'Alt Penedès i la forma de promoció externa «més eficaç» del col·lectiu, segons reconeix la mateixa Barbacil. «Hem rebut un munt de trucades per felicitar-nos», diu. Ara el col·lectiu només disposa de 200 exemplars per repartir, «encara que falten els exemplars que es retornaran del setmanari». L'edició el calendari és l'últim episodi de la campanya de difusió que des de fa uns anys du a terme l'entitat, sense ànim de lucre, per donar-se a conèixer a la comarca i a fora. Actualment, l'empresa de serveis, integrada per 185 treballadors, 125 dels quals són persones amb discapacitats psíquiques, ofereix serveis de neteja viària i de jardineria, i manté els serveis de paqueteria, muntatge i etiquetatge que ha estat fent des dels inicis. |
|