| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 9 de juny de 2026


divendres, 4 de gener de 2008
>

Els empresaris volen definir els currículums de les escoles

Pimec demana que la llei d'educació reconegui l'empresa com a agent formatiu

MARCEL BARRERA. Barcelona
Els empresaris es volen fer sentir, i enmig del debat sobre la nova llei catalana d'educació la patronal Pimec (Petites i Mitjanes Empreses de Catalunya) demanen poder participar en la definició dels currículums de les escoles i instituts i els continguts de les assignatures que s'imparteixen a primària i secundària. Pimec, que lamenta la presència «limitada» dels empresaris en el document de bases de la llei, també demana que l'empresa sigui reconeguda en la reforma com un agent formatiu.


+ Imatge d'una aula d'una escola de primària. Foto: EL PUNT

Important moviment dels empresaris catalans, que es volen implicar al màxim en el debat de la llei catalana d'educació que el govern català té la voluntat d'aprovar durant l'any 2008. A través d'un extens comunicat, Pimec reconeix que en aquests moments l'educació té una incidència «no prou positiva en l'àmbit del desenvolupament econòmic» i demana, com ja va fer CiU fa unes setmanes, que sigui una llei estable i «fruit del consens de les diverses forces polítiques i socials».

Perquè tingui el vistiplau de Pimec, els empresaris fan algunes reflexions de fons. Es parteix d'una bona base, ja que les petites i mitjanes empreses diuen «coincidir» amb el contingut del document de bases que va presentar el conseller d'Educació, Ernest Maragall, i que tant ha encrespat els sindicats de mestres perquè obre la porta a una gestió externa dels centres educatius, a través de cooperatives i entitats sense ànim de lucre. Tot i aquesta valoració positiva, Pimec creu que la participació del món empresarial apareix en el document de bases «de manera limitada i escassament definida», i demana que la nova llei potenciï les pràctiques d'empresa tant d'alumnes com de professors; alhora que aposta perquè l'«orientació professional dels alumnes sigui una prioritat de l'activitat docent». Els empresaris volen incidir en diferents aspectes; especialment en tot el que fa referència a la formació professional i a l'«adequació dels estudis a les necessitats del món laboral». També demanen tenir veu a l'hora de fer la planificació territorial dels estudis i que no es repeteixin les picabaralles que hi ha hagut a l'Estat quan s'han aprovat les últimes lleis d'educació.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Dures crítiques als sindicats

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.