| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 20 d'abril de 2024


divendres, 4 de gener de 2008
>

L'agència catalana de turisme

L'agència, una resposta a una petició del sector, es configura com un instrument flexible, eficient i modern que facilitarà la descentralització de la gestió i la racionalització dels recursos

tribuna
Diputat d'ERC al Parlament de Catalunya


ALFONS QUERA CARNÉ..

En aquests darrers anys, el govern de la Generalitat ha treballat per potenciar el turisme com una activitat econòmica estratègica tot ordenant el sector i valorant el patrimoni històric, cultural i paisatgístic del nostre país. És en aquest sentit que va ser formulat el pla estratègic de turisme per al període 2005-2010, instrument de reflexió i actuació que bàsicament el que fa és incidir en àmbits com ara la diversificació de l'oferta turística per contribuir a la seva desestacionalització, i la millora de la qualitat de l'oferta turística impulsant la modernització dels establiments turístics. Sense oblidar la recerca, la innovació i la formació en l'empresa turística amb el funcionament de l'Observatori de Turisme de Catalunya, i la millora de la posició de les destinacions i dels productes turístics amb la creació de l'Agència Catalana de Turisme, essent aquest organisme el punt de trobada entre el sector públic i el privat.

Catalunya és una de les principals potències turístiques del món. L'activitat turística té una gran importància no només econòmica, sinó també social, cultural i ambiental. I tanmateix es desenvolupa en un entorn cada cop més competitiu.

Recentment el Parlament de Catalunya ha aprovat la llei de creació de l'Agència Catalana de Turisme. S'ha donat resposta a una petició del sector empresarial, manifestada en el II Congrés de Turisme celebrat a Girona l'any 2004. Aquest ens ha de ser l'eina per a un nou model de participació del sector privat en la promoció turística, integrant el seu coneixement en un punt tan estratègic com aquest. Es configura com un instrument flexible, eficient i modern que facilitarà la descentralització de la gestió i la racionalització dels recursos, recolzant-se la participació del sector privat sobre dos eixos o principis d'actuació com són la responsabilitat compartida en la presa de decisions i en el funcionament de l'agència, així com en la seva participació en el finançament. Per tal d'assolir aquests objectius, exercirà les funcions de planificació, coordinació, impuls i execució de les accions de promoció per consolidar Catalunya com una destinació turística de primer nivell, gestionar i explotar establiments o altres recursos, productes i serveis turístics que li siguin encomanats, i fomentar les relacions entre les administracions.

Pel que fa a la seva estructura, estarà formada per un consell general de participació, òrgan de consulta, debat i de formulació de propostes i recomanacions, i un consell de direcció que serà l'òrgan de decisió, direcció i control, vinculant-se la seva participació a la realització d'una aportació econòmica. En aquests organismes de govern a més de la Generalitat de Catalunya hi són representades les entitats de promoció de caràcter territorial i sectorial, el Consell General de Cambres de Comerç, col·lectius professionals, empreses representatives del sector, els sindicats i les entitats del municipalisme.

L'objectiu bàsic de l'agència ha de ser la promoció de Catalunya com a destí de referència internacional basat en la seva qualitat i rendibilitat econòmica i social, tot entenent la consolidació d'una demanda interna o domèstica com un element imprescindible d'aquest procés. Al mateix temps que ha d'esdevenir un instrument essencial de suport a les empreses turístiques catalanes, i d'altres sectors relacionats o implicats, per tal de millorar la seva competitivitat, seguint el model de promoció de referència a nivell internacional com és l'anglosaxó, amb una estratègia integral de màrqueting, afavorint els processos de comercialització de productes i serveis que fomentin l'equilibri territorial i la diversificació de l'oferta.

L'aprovació de la llei de l'Agència Catalana de Turisme amb un ampli suport parlamentari, comportarà un pas endavant transcendental en el model de promoció turístic de Catalunya.





L'objectiu bàsic de l'agència ha de ser la promoció de Catalunya com a destí de referència internacional basat en la seva qualitat



Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.