| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 9 de juny de 2026


dijous, 3 de gener de 2008
>

Expropiaran aquest mes 827.490 m² per al traçat del TAV a l'Alt Empordà

Començaran el dia 15 i la majoria dels ajuntaments amb finques afectades no han rebut cap notificació

M. VICENTE J. PUIGBERT M. BARRERA. Figueres
Les expropiacions de l'últim tram del traçat del TAV a les comarques gironines es faran entre el dia 15 i el 31 de gener als municipis de Borrassà, Figueres, Garrigàs, Pontós, Llers, Santa Llogaia i Vilafant. L'Estat ha convocat els propietaris de 343 finques a l'Alt Empordà, que corresponen a 827.490 metres quadrats de superfície. Tot i que està previst que l'Adif aixequi les actes prèvies als ajuntaments, la majoria d'alcaldes asseguren que encara no han rebut cap notificació. Bona part dels terrenys que seran expropiats estan dins el tram en què els ajuntaments reclamen un canvi de traçat, entre Vilademuls i Borrassà.


+ Una imatge de l'última manifestació pel canvi de traçat entre Vilademuls i Borrassà. Foto: M.LL.

Vilafant és el municipi més afectat en superfície pel pas del TAV a l'Alt Empordà, amb 260.670 m². En total són 74 finques que hauran de ser expropiades. Els propietaris estan convocats pel 30 i el 31 de gener. Per nombre de finques, és Pontós on n'hi ha més d'afectades, amb un total de 107, tot i que són més petites. S'hi expropiaran 200.238 m². L'alcalde, Narcís Algam, diu que malgrat que els propietaris estan convocats a l'ajuntament els dies 22 i 23, el consistori no ha decidit si cedirà les dependències municipals. «No ens han dit res encara i com que l'Estat té llogat l'hotel Santa Anna, aquí a Pontós, no sabem què faran», va dir ahir Algam.

El mateix assegurava l'alcalde de Garrigàs, Josep Masoliver. Hi ha 22 finques per expropiar, amb 55.558 m². La convocatòria és pel dia 17. Tampoc l'alcalde de Llers, que és el municipi menys afectat, amb 9.113 m² repartits en cinc finques, sabia res ahir de la convocatòria –també el 17–. Tot i això, Carles Fortiana va dir que no hi hauria cap problema per aixecar actes al consistori. A Santa Llogaia, el batlle, David Bahí, va avançar que parlarà amb els altres municipis abans de decidir si obrirà l'ajuntament a l'Adif per fer les expropiacions. N'hi ha previstes –el dia 24– per a 44 finques que sumen 77.288 m². A Figueres, el dia 16 es convoca els propietaris de disset finques amb 44.778 m² de superfície i a Borrassà, amb 179.845 m² en 74 finques afectades, seran els dies 15 i 16. Ahir va ser impossible contactar amb l'alcalde de Borrassà.



TAMBÉ A GIRONA
D'altra banda, l'Adif continuarà aixecant més actes prèvies pel pas del TAV a la ciutat de Girona. Es tracta de fer expropiacions a un total de vuit finques, que se situen a la zona de Mas Gri. Aquesta actuació està prevista pel dia 29 a partir de les quatre de la tarda, a l'ajuntament.


 NOTÍCIES RELACIONADES

>Només Vilafant i Figueres en tenen constància

>Un tram polèmic

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.