| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 26 d'abril de 2024


diumenge, 16 de desembre de 2007
>

Desmitificant el «boom» turístic




El president de l'Agrupació de Comerciants i Industrials de la Barceloneta –entitat que aglutina els empresaris de bars i restaurants i els botiguers del barri, així com l'associació de venedors del mercat–Pietro Ferrari, vol desmitificar algunes de les afirmacions que es fan al voltant de l'impacte del turisme i com aquest afecta el comerç i l'economia del barri. En primer lloc, i segons Ferrari, el turisme no ha penetrat tant a l'interior del barri de la Barceloneta com per que hagi afectat de forma significativa les característiques del comerç i els preus dels productes. La majoria dels visitants es queda al perímetre, és a dir, a la platja, al passeig de Joan de Borbó, al passeig marítim, i al Port Vell. És a dir, que el comerç que hi ha a l'interior del barri de la Barceloneta conserva l'essència de la botiga de barri i de proximitat que sempre l'ha caracteritzat. En segon lloc, el turisme no és un fenomen que hagi aparegut fa quatre dies al barri. Pietro Ferrari recorda el mític vaixell Gènova del qual desembarcaven a la Barceloneta milers de turistes italians els diumenges a la tarda. «Antigament la Barceloneta també vivia del turisme», diu Ferrari. La diferència entre el que passava abans i el que passa ara és que anys enrere «no tothom es podia pagar un bitllet d'avió, i els turistes tenien més diners i eren pocs», diu.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>La Barceloneta vol fer seves les zones comercials dels basars i el Maremàgnum

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.