| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 21 de maig de 2024


dimarts, 4 de desembre de 2007
>

El servei de Rodalies torna a la «normalitat» amb els retards habituals

Menys usuaris utilitzen les línies afectades per les obres del TAV el primer dia de la seva posada en marxa després del tall

PAULA MERCADÉ. Barcelona
La represa del servei en dia laborable de les línies C2 sud, C7 i C10 de rodalies, interrompudes el 20 d'octubre passat com a conseqüència de les obres del tren d'alta velocitat (TAV), va transcórrer ahir amb «normalitat». Una normalitat marcada, una vegada més, per desajustos horaris i retards conseqüència de dues incidències. La posada en funcionament d'aquestes línies es va fer amb menys viatgers. Segons dades de Renfe, el servei restringit a la línia C2 sud que va començar a funcionar el 17 de novembre passat l'han utilitzat 66.800 clients al dia, en comptes dels 80.000 registrats abans del tall. El director de Rodalies Barcelona, Miguel Ángel Remacha, confia que el nombre s'incrementi al llarg d'aquesta setmana, «fins a recuperar la demanda que s'ha perdut».


+ Passatgers esperant ahir el tren a l'aeroport, una de les línies que han estat sis setmanes sense funcionar. Foto: ANDREU PUIG

La «normalitat» del servei de Rodalies va lligada sovint als retards. Alguns usuaris es malfien dels horaris de Renfe i opten per esperar el seu comboi a l'estació sense mirar els horaris. Altres, però, n'estan tips, i encara que la demora només sigui de pocs minuts fan sentir la seva indignació al personal d'atenció al client de les estacions. «Un altre cop va tard i ningú informa!», deia exaltat ahir un client que no veia que arribés el seu tren anunciat des de feia deu minuts. Era un dels usuaris de la línia de l'aeroport, que, juntament amb la C2 sud i la C7, recuperava ahir la «normalitat» en dia laborable després del tall del 20 d'octubre passat, com a conseqüència de les obres del tren d'alta velocitat (TAV). Des de primera hora del matí hi va haver alguns desajustos horaris de pocs minuts en les tres línies que reprenien la marxa en horari laborable després d'estar sense funcionar durant sis setmanes. Aquests incompliments dels horaris van ser «puntuals», segons informava Renfe, que no podia donar percentatges de puntualitat perquè «en algunes d'aquestes línies es continua amb els torns oberts per facilitar l'accés dels usuaris sense que hagin de pagar». Aquestes petites demores es van veure accentuades per dues incidències. La primera va ser a dos quarts de vuit del matí a l'estació de Sant Vicenç de Calders, quan un maquinista no podia obrir la porta de la locomotora. Això va provocar que el comboi sortís 20 minuts més tard del previst. L'altra avaria va ser en el sistema de senyalització de l'estació de Sants, que va començar a funcionar de manera intermitent cap a dos quarts de dotze i va obligar a deixar passar manualment els combois. Això va provocar que un comboi de la C2 circulés amb 23 minuts de retard i els altres deu consecutius tinguessin demores d'entre tres i deu minuts. Els trens funcionaven ja sense retards una hora més tard, tot i que l'avaria no es va solucionar fins quan faltaven deu minuts per la una.

Tot i aquests incidents, estacions com ara la de Sants van recuperar ahir part del seu moviment habitual amb el vaivé de la gent. Els trens, però, no anaven de gom a gom. «La veritat és que gairebé ningú anava dret», comentava una noia que venia de Vilanova a Barcelona a estudiar. Aquesta percepció va ser confirmada ahir pel director de Rodalies Barcelona, Miguel Ángel Remacha, que admetia que des que es va restablir parcialment el servei de la C2 sud, el 17 de novembre passat, aquesta línia no ha arribat als 80.000 usuaris diaris i s'han quedat en els 66.800. Remacha es mostrava esperançat de poder recuperar, entre aquesta setmana i les següents, el volum de clients, no només a la C2 sinó també a la C7, que abans del tall en tenia 16.000 de mitjana, i la C10, que en tenia 13.000.

L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), responsable de les obres del TAV, insistia ahir a dir que el fet que els trens circulin per l'anomenada via 0 no té cap repercussió en el servei. De fet, Adif explicava que l'única diferència en la circulació de combois és que abans de l'incident els trens que venien del Prat anaven per la via 2 i feien el canvi d'agulles per enllaçar amb la via 0 un cop passada l'estació de Bellvitge, i ara fan el canvi abans d'arribar a l'estació.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Els protagonistes

>El PSOE la limita a la preocupació de CiU i ERC per les eleccions

>Montilla fa una interpretació positiva de l'1-D però diu a ERC que l'Estatut és la resposta

>Herrera critica que Foment trobi la protesta només independentista

>ERC vol que la PDD aglutini un acord en infraestructures per defensar a Madrid

>Sirera desafia CiU i ERC a presentar una moció de censura contra Montilla

>Mas demana a Montilla una cimera sobre infraestructures i finançament després de la manifestació de l'1-D

>CiU presenta esmenes al pressupost estatal en què demana compensacions per als veïns de l'Hospitalet

>La nova prudència de Foment sembra de dubtes el TAV

>Rodalies torna a la «normalitat», dels retards.

>Rodalies torna a la «normalitat», dels retards.

>Rodalies torna a la «normalitat», dels retards.

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.