La «normalitat» del servei de Rodalies va lligada sovint als retards. Alguns usuaris es malfien dels horaris de Renfe i opten per esperar el seu comboi a l'estació sense mirar els horaris. Altres, però, n'estan tips, i encara que la demora només sigui de pocs minuts fan sentir la seva indignació al personal d'atenció al client de les estacions. «Un altre cop va tard i ningú informa!», deia exaltat ahir un client que no veia que arribés el seu tren anunciat des de feia deu minuts. Era un dels usuaris de la línia de l'aeroport, que, juntament amb la C2 sud i la C7, recuperava ahir la «normalitat» en dia laborable després del tall del 20 d'octubre passat, com a conseqüència de les obres del tren d'alta velocitat (TAV). Des de primera hora del matí hi va haver alguns desajustos horaris de pocs minuts en les tres línies que reprenien la marxa en horari laborable després d'estar sense funcionar durant sis setmanes. Aquests incompliments dels horaris van ser «puntuals», segons informava Renfe, que no podia donar percentatges de puntualitat perquè «en algunes d'aquestes línies es continua amb els torns oberts per facilitar l'accés dels usuaris sense que hagin de pagar». Aquestes petites demores es van veure accentuades per dues incidències. La primera va ser a dos quarts de vuit del matí a l'estació de Sant Vicenç de Calders, quan un maquinista no podia obrir la porta de la locomotora. Això va provocar que el comboi sortís 20 minuts més tard del previst. L'altra avaria va ser en el sistema de senyalització de l'estació de Sants, que va començar a funcionar de manera intermitent cap a dos quarts de dotze i va obligar a deixar passar manualment els combois. Això va provocar que un comboi de la C2 circulés amb 23 minuts de retard i els altres deu consecutius tinguessin demores d'entre tres i deu minuts. Els trens funcionaven ja sense retards una hora més tard, tot i que l'avaria no es va solucionar fins quan faltaven deu minuts per la una.
Tot i aquests incidents, estacions com ara la de Sants van recuperar ahir part del seu moviment habitual amb el vaivé de la gent. Els trens, però, no anaven de gom a gom. «La veritat és que gairebé ningú anava dret», comentava una noia que venia de Vilanova a Barcelona a estudiar. Aquesta percepció va ser confirmada ahir pel director de Rodalies Barcelona, Miguel Ángel Remacha, que admetia que des que es va restablir parcialment el servei de la C2 sud, el 17 de novembre passat, aquesta línia no ha arribat als 80.000 usuaris diaris i s'han quedat en els 66.800. Remacha es mostrava esperançat de poder recuperar, entre aquesta setmana i les següents, el volum de clients, no només a la C2 sinó també a la C7, que abans del tall en tenia 16.000 de mitjana, i la C10, que en tenia 13.000.
L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), responsable de les obres del TAV, insistia ahir a dir que el fet que els trens circulin per l'anomenada via 0 no té cap repercussió en el servei. De fet, Adif explicava que l'única diferència en la circulació de combois és que abans de l'incident els trens que venien del Prat anaven per la via 2 i feien el canvi d'agulles per enllaçar amb la via 0 un cop passada l'estació de Bellvitge, i ara fan el canvi abans d'arribar a l'estació.