| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 29 de març de 2024


dilluns, 3 de desembre de 2007
>

Mobilitat i democràcia



la galeria

JOSEP MARIA LOSTE.
Quan surti publicat aquest article ja s'haurà celebrat la manifestació de l'1-D pel dret a decidir sobre les nostres infraestructures, al cap i casal de Catalunya, i serà la vigília d'un ple monogràfic sobre el manteniment de l'estació del tren convencional a la capital de l'Alt Empordà; amb repercussions per a tota la mobilitat democràtica, i la vida digna de molts ciutadans, arreu de la regió de Girona. Davant de la greu crisi de legitimitat política que patim a casa nostra és urgent posar l'accent social en la qüestió de les infraestructures, tenint en compte que aquestes han d'estar al servei de la mobilitat dels ciutadans de carn i ossos. De fet, el tren de proximitat és l'únic futur just, efectiu i sostenible. La crisi del transport públic actual és, per damunt de tot, la crisi del tren convencional. El vehicle privat, el TGV i l'avió han estat mimats, d'una forma irracional: ara en paguem les conseqüències; fins i tot a alguns que varen «amanyagar» en excés el transport insostenible ara els sap greu la situació creada. A l'Alt Empordà això pot ser irreversible si no s'escolta la gent. De la mateixa manera que la manca d'un transport públic eficaç és una de les principals frustracions del poble de Catalunya, la supressió de l'estació del tren convencional del centre de Figueres representaria el suïcidi de l'Alt Empordà. Els esvorancs de Bellvitge han estat un advertiment. Encara som a temps d'evitar l'assassinat de la mobilitat democràtica a Figueres i comarca.

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.