| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 12 de juny de 2026


dissabte, 1 de desembre de 2007
>

Molt grassos, més fumadores

El percentatge de gironins obesos ha crescut en els últims deu anys i s'ha situat en un 23%

N.A..

+ Els doctors Sala i Marrugat, en primer terme, amb la directora de Salut, durant la presentació de l'estudi. Foto: EUDALD PICAS

«Ens hem engreixat molt.» Amb aquesta frase tan contundent i clara es va referir ahir el doctor Marrugat a l'augment d'índex de massa corporal (IMC) que ha experimentat, en els últims deu anys, la població gironina d'entre 35 i 74 anys. Un «problema», segons les seves mateixes paraules, que es fa més palès en els homes que no pas en les dones. «Ens vam engreixar i no hem perdut pes», hi va afegir. I és que tenint en compte que, a l'hora de calcular l'IMC, a partir de 25 es considera que hi ha sobrepès i a partir de 30, obesitat, els homes gironins han passat de tenir, el 1995, un IMC de mitjana del 26,6 al 27,6 el 2005. En les dones, d'un IMC de 26,4 s'ha passat al 26,3. L'índex de massa corporal es calcula dividint el pes de la persona per dues vegades la seva alçada. En unes altres paraules, el percentatge d'obesos entre els gironines ha passat del 17% al 23%, i el de les gironines, del 19% al 21%.

Entre les gironines, el que més preocupa els experts són els efectes de l'hàbit del tabac. Amb tot, i a pesar del creixement dels infarts entre la població femenina, la malaltia coronària continua afectant més els homes que les dones. I per cada dona que té un infart a les comarques gironines, hi ha quatre o cinc homes que se'n veuen afectats. I, segons va subratllar el doctor Marrugat, «les dones catalanes són les que menys infarts tenen a tot el món».

En els últims 50 anys, les taxes de mortalitat han baixat de manera notable com a conseqüència, en un 50%, del bon funcionament del sistema sanitari en la fase aguda de l'infart de miocardi, i en un 30%, del control dels factors de risc cardiovascular.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Els autors de l'estudi

>La millora d'alguns factors de risc no fa reduir el nombre d'infarts de miocardi

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.